מספר החולים קשה עלול לזנק ל2,750

העליה במספר המאומתים היומית נמשכת. לצד תורי ענק לבדיקות קורונה של אלפי ישראלים אלפי מאומתים חדשים ביממה. הערכות: מספר הנדבקים באומיקרון עלול לזנק למאות אלפים. מספר החולים במצב קשה בישראל בבתי החולים עלול לזנק ל2750 בשל ווריאנט אומיקרון. כך להערכת משרד הבריאות.

היום התקיימה פגישה בין מנהלי בתי החולים בישראל לבין שר הבריאות נתן הורוביץ והפרופסור נחמן אש, מנכ”ל משרד הבריאות. על פי ההערכה שהציג משרד הבריאות ההדבקה המהירה במיוחד בשל וירוס קורונה מזן אומיקרון עלולה להוביל למספר רב זה של חולים קשה. בתרחיש אופטימי יותר, סבורים שמספר החולים במצב קשה יהיה רק כ-1200.

זינוק בתחלואה בישראל ובעולם

אתמול אומתו בישראל 4197 חולי קורונה חדשים. מעל 1.39 מליון ישראלים כבר חלו במוטציות השונות של הקורונה בארץ. כיום מאושפזים במצב קשה 110 חולים. 45 חולים מצויים במצב קריטי. 17 חולים מחוברים למכונת אקמו. 37 חולים מונשמים.

עד כה חוסנו 6.559 מליון ישראלים במנת חיסון ראשונה של פייזר נגד קורונה. במנת החיסון השניה חוסנו 5.91 מליון ישראלים. במנה שלישית התחסנו רק 4.24 מליון ישראלים.

עד כה נפטרו בישראל 8,244 בשל מחלת וירוס הקורונה. מספר המאומתים בשבוע האחרון עלה בקרוב למאתיים אחוזים והינו 26,857 איש. מספר הנבדקים אתמול עלה על 90 אלף. שיעור גבוה במיוחד של 4.57 אחוז מהנבדקים אומתו כחיוביים לנגיף הקורונה.

לצד זה ברחבי העולם מדווחים על זינוק עצום במספר החולים. בארצות הברית נשברים שיאי הידבקות בנגיף. במדינות אירופה ממשיך הנגיף להתפשט עם מאות אלפי חולים חדשים ביום במדינות שונות כמו צרפת ובריטניה.