משחק משפחתי חברתי – משחק המחמאות

רבים מחפשים בתקופה זו של משפחתיות צמודה ומרחק חברתי מהידידים והחברים פעילות חברה מהנה בבית או מחוצה לו. משחקי טריוויה או משחקי לוח, משחקי קופסה או משחקי חברה יכולים להוות מענה לכך. גם משחקי חברה יכולים להיות מהנים כמשחק בינאישי. לפניכם פעילות משחק המחמאות לפירגון חברי בין ידידים, חברים או מכרים. ניתן לשחק במשחק המחמאות גם בין בני משפחה. משחק זה אפשר לבצע גם כפעילות חברה במפגש משפחתי או פעילות חברתית פיזית באירוע משפחתי בבית. למשל לאחר ארוחת ערב משפחתית כפעילות משחק חברה.

משחק חברתי של חיבור ופרגון - משחק המחמאות. אפשר לשחק גם עם המשפחה וגם מרחוק. צילום: Pixabay Christopher Ross
משחק חברתי של חיבור ופרגון – משחק המחמאות. אפשר לשחק גם עם המשפחה וגם מרחוק. צילום: Pixabay Christopher Ross

משחק חברתי משפחתי: ים של מחמאות

כדאי לדעת שבתקופות בהן יש קושי להפגש, אפשר לשחק בו גם כפעילות בזום ZOOM. משחק חברתי של נהר המחמאות או ים המחמאות של פירגון לבני משפחה או פירגון לחברים ומחמאות אפשר לעשות גם דרך פלטפורמות כמו זום בשיחת וידאו או ללא וידאו. או כמובן ניתן בכל פלטפורמה אחרת המאפשרת שיחה ואירוע חברתי. למשל פעילות חברתית באמצעות שיחת ווטסאפ קבוצתית, שיחה בהנג אאוט Hangout  בוידאו במפגש חברתי או בסקייפ קבוצתי לחיבור ופרגון הדדי.

הצורך בפעילות חברתית עם חברים או בני משפחה מתחדדים בתקופות של בידוד, סגר, העדר פעילות קבוצתית, מפגשים והנאות בצוותא. לפניכם משחק המכונה משחק המחמאות. יש המכירים אותו בשם ים המחמאות או נהר המחמאות. המשחק מציע משחק משפחתי בבית כחלק ממשחקי חברה לפעילות חברתית עם ידידים, חברים או בני משפחה. זאת על מנת ליצור חיבור חברתי, עניין, הנאה והעצמה הדדית. משחק חברה זה מהווה פעילות שניתן לעשות ללא עזרים מיוחדים, ללא הכנה, מחות לבית, במהלך טיול, בחצר, בחיק הטבע או בבית בסלון בעת מפגש משפחתי או אירוע חברתי.

משחק המחמאות לפירגון משפחתי או חברתי

להלן הוראות משחק משחק חיבור משפחתי – משחק הפרגון או משחק המחמאות. ניתן ליישם את ההוראות כפי שהן וניתן להחליט על הוראות משחק אחרות משעשעות ויצירתיות. העיקר: לאפשר למשחקים בו לשתף בהנאה כך שנהר מחמאות או ים המחמאות ימלא את הפעילות של המשפחה בבית או בחוץ. לפניכם ההוראות.

להלן הוראות המשחק:
1. במשחק יושבים בני המשפחה או החברים במעגל. אם המשחק מועבר בזום אז יש לעשות את סדר המחמאות לפי החלטה כמו מהצעיר למבוגר. או מי שמקבל את המחמאה הוא זה המעניק למישהו אחר מחמאה.

2. כל אחד במעגל המשפחתי או במעגל החברים לפי סדר הישיבה נותן מחמאה למישהו אחר. מי שכבר קיבל מחמאות לא יכול לקבל עוד מחמאות מאחרים. זאת עד שלא כולם קיבלו ממישהו מחמאה.

2. על המחמאה לכלול לפחות משפט אחד או יותר.

3. המחמאה צריכה לכלול פירגון, העצמה או משוב חיובי אחד לפחות. אפשר למשל לומר: “אמיר, אתה מלא בנתינה” כמחמאה יחידה או לפרט “אמיר אתה מלא בנתינה, יש לך לב טוב ואתה קשוב לאחרים בצורה מקסימה”.

4. המשפט הנאמר צריך לכלול לפחות מחמאה אחת ולא לכלול הצעות לשיפור, משוב שלילי. המחמאה לא צריכה לבוא עם “אבל” או רעיונות לשינוי.

5. מי שמקבל את המחאה או הפרגון לא מגיב במילים. הוא יכול לחייך או לתת לייק או מחווה גופנית אך לא להגיב באופן מילולי.

הוראות יצירתיות נוספות למשחק המחמאות

ניתן לאתגר את המשתתפים במשחק המשפחתי לפעילות חברתית מהנה וחוויתית יותר. זאת באמצעות הקשחת התנאים כך שהמחמאות שיתנו יהיו בכפוף למגבלות, תנאים ודרישות מסויומות, משעשעות, מבדרות המוסיפות עניין. לדוגמה:
א. כלל המשפטים המבטאים את המחמאה יכללו לפחות 10 מילים.
ב. המחמאה לא תכלול את המילים לא, אבל, או אם.
ג. מי שנותן מחמאה, פירגון או משוב חיובי יתן לפחות שלוש מחמאות הנאמרות על האדם.

נהר המחמאות – משחק חיבור חברתי או משפחתי