משעמם לי – 5 פתרונות לשעמום

מה עושים כשמשעמם בלילה או שחשים שאין לנו מה לעשות בבידוד, בהסגר, בבית לבד, או כשמשתעממים בבית הספר. מה אפשר לעשות כשמשעמם. ומה עושים כשמשעמם עם חברה ? בקיצור בין אם מדובר בהעדר פתרונות איך להעביר את הזמן בסגנון DIY עבור עצמך, בשעמום עם חברה או חברים ותוהים מה כבר נשאר לעשות ומה לעשות כשמשעמם לילדים. אם השעמום מוביל אתכם לומר למנוע גוגל משעמם לי  ותוהים לגבי שעמום מה עושים או רוטנים לעבר אמא, משעמם לי מה לעשות ? לפניכם 5 פתרונות לשעמום.

משעמם לי - 5 פתרונות כיפיים לשעמום. צילום: Pixabay Ryan McGuire
משעמם לי – 5 פתרונות כיפיים לשעמום. צילום: Pixabay Ryan McGuire

שיעמום על פי המילון בהגדרתו הוא רגש שאינו נעים לאדם שהוא חש כיוון שאינו מוצא עניין בסביבה שלו או בחשיבה. במילון ניתן לאיית שעמום או בכתיב מלא שיעמום. בלעז: שעמום באנגלית הוא Boredom. המילה משועמם היא באנגלית Bored. דבר שהוא משעמם Boring.

שעמום – פירוש המילה היא רגש שלילי שאותו אדם חש עקב העדר עניין בגירויים רגשיים או קוגניטיביים באותו זמן או כתוצאה מהעדר עניין בגירוים פיזיים בסביבה באותו מועד.

משעמם לי! מה לעשות כשמשעמם לך ?

מחקר שעמום מעניין שנערך לאחרונה באיטליה, העלה שדווקא בתקופה זו בה יש ריבוי גירויים, פעילויות אפשרויות, משחקי מחשב, סרטים, סדרות וזמינות חברתית, רבים חשים שעמום רב. חוקרים בתחום השעמום בוחנים מדוע התופעה כה שכיחה. ממצאי מחקרי שעמום כמו מחקר זה שנערך באיטליה בתקופת הסגר מעלים כי שעמום מדורג כבעל חשיבות גבוהה ביותר כדבר שלילי בהישארות בבית בתקופה כזו. מחקר שעמום נוסף העלה כי מי שחש שמשעמם לו מאוד יכול לעשות דברים רבים, אף שליליים כדי להפיג את השעמום. זאת עד כדי פגיעה בעצמו באמצעות שוקים חשמליים עקב שעמום וחוסר רצון להוותר לבד ללא מעש.

אז איך מתמודדים עם שעמום תוהים רבים. השאלה מה עושים כשמשעמם תקפה בין אם השעמום נובע מבדידות בבית, מריחוק חברתי, מסגר, מבידוד עקב חשש למחלה או הסגר. שאלות נפוצות מגיעות דווקא מצעירים החוזרים על התהייה ברשתות חברתיות, במנועי חיפוש, בפוסטים מתוסכלים בבלוגים או בשיחה עם חבר. עיקר השאלות הן משעמם לי – מה לעשות? כפי שתוהים צעירים. עם זאת חלק מהשאלות הן ספציפיות יותר לגבי שעמום.

מה לעשות כשמשעמם? 5 פתרונות לשעמום

לדוגמה רבים שואלים ולא רק הצעירים שביניהם, מה עושים כשמשעמם עם חברה. זאת כיוון שרבים חווים העדר עניין ושגרתיות במהלך השהות עם חברה או חבר. שאלות נוספות לגבי מה עושים כשמשעמם לך הן עדכניות ונוגעות לרוח הזמן. כלומר תהיות ספציפיות על פתרון לשעמום כשאנו במצב מוגבל של חוסר יכולת לצאת מהבית.

כך, תהיה נפוצה במיוחד הינה מה עושים כשמשעמם בבידוד, למשל למי שחושש שנדבק בקורונה. או מה לעשות כשמשעמם בהסגר, גם בתקופה שאין בידוד. דברים לעשות כשמשעמם בקורונה היא בקשת מידע נפוצה. שאלות אחרות הנוגעות לשיעמום הן כלליות יותר. למשל מה עושים כשמשעמם בלילה מה לעשות כשמשעמם לילדים

1. פעילויות פנאי כשמשעמם לי

סוג ראשון של דברים שאפשר לעשות כשמשעמם לי בבית, בבידוד, בסגר או כשמשעמם עם חברה או כשחשים שעמום בלילה הוא פעילויות פנאי יצירתיות שונות. לפניכם סוגי פעילויות מוצעות :

  • פעילויות יוצרות כמו קריאה, כתיבה, שירה, מוזיקה,יצירה, מוזיקה אלקטרונית למשל, למידה ויצירה בגרפיקה ממוחשבת או איור.
  • פעילוית פעילויות תרבות, העשרה ופנאי למניעת השעמום. למשל סיור במוזיאונים ברחבי העולם באופן וירטואלי.
  • אפשר למצוא פעילויות העשרה גם בלמידה של נושאים ותחומים חדשים או העמקה בדברים שמעניינים אותנו. למשל אם מדובר בפסיכולוגיה, ביולוגיה, רפואה, גוף האדם. או אם נעסוק בקריאת ספרים או צפייה בסרטוני ביו טיוב. או אם נבחר לצפות בסרטים תיעודיים או בסרטונים אודות נושאים כמו שיווק, כלכלה, היסטוריה, טיפול ויופי בTED.

2. מודעות גוף ופעילויות גופניות כשמשעמם

סוג שני של פעילות שיכולה לשמש כפתרון מה לעשות כשמשעמם לי היא להתרכז בגוף שלי. שיפור מודעות גוף, טיפול הגוף, כושר, תזונה נכונה, דיאטה, התעמלות או פעילויות פנאי שקשורות בגוף. למשל ניתן ללמוד יוגה, לתרגל טאי צ’י או להתחיל שיעורי מדיטציית מיינדפולנס מלווה בנשימות.

כך, כחלק מטיפוח הגוף אפשר להתחיל לעשות אימונים בבית. אפשר גם לשלב את הפעילות הספורטיבית עם חברים חוץ לבית. למשל במכון כושר או בסטודיו. או לחלופין אם אי אפשר ניתן להתאמן בגן כושר עירוני. או לצאת לריצות או הליכות.

טיפוח הגוף אינו רק כושר והתעמלות או סוגי פעילות כמו פלדנקרייז, יוגה, זומבה, פילאטיס וכו. כשמשעמם ומחפשים מה לעשות ולא מתחברים לפעילויות גופניות כאלה אפשר לבחור בספורט אישי או קבוצתי.  לדוגמה לצאת לשחק כדורגל או כדורסל. אפשר לשחק טניס, מטקות, פינג פונג, גולף (גם גולף מיניאטורי). או לדוגמה משחקים כמו פטאנק, כדורעף. אפשר גם לחוות ספורט אינדיבידואלי כמו גלישה בRollersurfer רולסרפר, סקייטבורד, גלישה, גלגיליות – סקייטים ועוד.

 

3. שאלוני בחן את עצמך להכיר את עצמך להמנע משעמום

סוג שלישי של פתרונות לשעמום מציעים לכם ליצור גירוי, עניין וסקרנות שקשורות לבילוי, שאלות ופעילות שלכם עם עצמכם. לדוגמה להשיב על שאלונים ולהכיר את עצמכם:

4. פעילות חברתית כנגד שעמום

סוג רביעי של פעילות למי שתוהה מה לעשות כשמשעמם היא חברתית. כלומר פתרונות מה לעשות כשמשעמם עם החברה או חבר הנובעים מיצירת עניין אישי בעצמכם ובאחרים.

למשל שאלונים, שאלות וחידות הקשורות להיכרות טובה יותר, מודעות, חברות משופרת, או סתם העברת זמן עם חברה או חבר. מילוי שאלונים, שאילת שאלות זה את זה עם בן משפחה קרוב או חבר יכולה להעביר את השעמום. ועל הדרך גם להעביר את הזמן באופן חברותי, מעניין וכזה שיהדק את ההיכרות והקשרים החברתיים. להלן פתרונות לשעמום הנוגעות לבילוי משותף למי שמשעמם לו בהקשר של שאילת שאלות בשאלונים מענינים:

א. שאלוני חברות- 50 שאלות היכרות לחברות שמאפשרות להכיר טוב את האמונות, התפיסות, ההרגלים לגבי אוכל, זוגיות, חברות, לימודים, אוכל, חוויות, אהבה, טלוויזיה מוזיקה, כשמשעמם.

ב. 8 משחקי היכרות מעניינים וכיפיים כדי להתוודע טוב יותר אחד לשני.

ג. שאלונים לחברים ב-40 שאלות לחברים טובים.

ד. שאלות לחיזוק הזוגיות שאפשר לשאול כשמשעמם את עצמך ואת בן או בת הזוג כשמשעמם.

 

5. להפעיל את השכל כשמשעמם

סוג חמישי של פעילות למי שמשתעמם ושב וחוזר על התהיה מה לעשות כשמשעמם ולא מוצא פתרון לעיל הוא פעילות שכלית מעניינת. למשל תשבצים, פאזלים, משחקי לוח, משחקי קופסה ומשחקים אחרים (גם משחקים בטלפון הנייד).

לדוגמה טאקי, שחמט (מי לא שמע על גמביט המלכה), דמקה, שש בש. ומי שלא רוצה להפעיל את הראש בצורה כזו וחש עדיין שעמום, יכול להעזר בחידות הגיון, שאלות מחשבה, שאלוני טריוויה והעשרת הדעת. למשל טריוויה מדעית על נושאים של מדע כמו פיזיקה, כימיה, ביולוגיה, רפואה, טכנולוגיה ועוד: