ראשי » אנטי אייג'ינג וקמטים, טיפוח ויופי, כתבות-מרכזיות-ראשי, תזונה » ערכה התזונתי של בננה

ערכה התזונתי של בננה

ערכים תזונתיים ובריאותיים של הבננה


בננה
היא אחד מצמחי התועלת החשובים ביותר בעולם. לצמח זה יש עלים רחבים ומאוד גדולים, מה שתורם להעשרת כמות החמצן באוויר. לפירות הבננה יש ערך תזונתי גבוה ביותר. יסקרו להלן 10 תכונות חשובות במיוחד של פרי זה.
* עזר בפעולת הלב. הבננה היא אחד המקורות העשירים ביותר של אשלגן ויש בה כמות מועטה במיוחד של נתרן. בכך עוזר פרי זה למערכת מחזור דם בריאה.
* יחסית לגודלו פרי הבננה עשיר בקלוריות. העוסקים בפעילות גופנית מעריכים אותו כספק אנרגיה מעולה.
* בננה עשירה במיוחד גם במגנזיום. רמה מספקת של אשלגן ומגנזיום עוזרת כנגד התכווצויות ועוויתות.
* בבננה יש חומר נקרא: פרוקטואוליגוסכריד המהווה מצע מעולה להיתרבות חיידקים טובים בצינור העיכול.
* כשיש עודף חומצה בקיבה, בננה יכולה לספק הגנה טובה מפני חומציות יתר זו.
* בננה מיטיבה עם הסובלים משלשולים. הם מועדים לאובדן ניכר של אלקטרוליטים מהגוף. בננה היא אחד מהספקים הטובים והמהירים להחזרת אלקטרוליטים חיוניים אלו.
* בננה עשירה בסיבים ולכן יש לה עזר רב כנגד עצירות. זאת, יחד עם כמות של סיבים ממקורות נוספים והקפדה על שתיית מים.
* אכילת בננה יכולה לתרום לשיפור היכולת המינית של הגבר. המינרלים הרבים שבה מסייעים בכך.
* בבננה יש כמות רבה של טריפטופאן. בעקבות אכילתה יש עליה של רמת הסרוטונין בדם. בלילה הופך הסרוטונין למלטונין והשינה משתפרת.
* אכילת הבננה מסייעת לחידוש רקמת העור. תורמת למראה חלק של העור. כמו כן, מונעת יובש בעור.

פרי בננה הוא אחד ממתנות הטבע הגדולות ומומלץ לשלב את אכילתו כחלק חשוב מצריכת הפירות היומית.

מקורות

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20968236

Banana power: Ten perks of nature’s panacea    http://www.naturalnews.com/041761_bananas_healthy_food_nutritional_benefits.html#ixzz2gXpMcsbK

http://en.wikipedia.org/wiki/Banana

* האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד”ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת “תזונה פלוס”. לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466