פרופוליס פוגע בסרטן הערמונית

חוקרים: שימוש ברכיב שמוצה מפרופוליס דבורים מעכב באופן ניכר התפתחות של סרטן הערמונית

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהרפואה משלימה
תאים סרטניים. מקור: ויקיפדיה. ברשיון cc3-sa-by מאת: Jolu, RAK

ממצאי מחקר חדש מעלים כי מיצוי רכיב בפרופוליס עוזר להאט התפתחות גידולי סרטן הערמונית

ריפוי באמצעות תוספי מזון: תוספי תזונה, רכיבים מן הצומח ותוספים אחרים משווקים לציבור כרכיבים נוגדי חימצון בעלי תועלת רפואית רבה. יחד עם זאת, ההוכחות המחקריות בדבר השפעתם נוגדת החימצון היא מועטה. יחד עם זאת, קיימים ממצאים רבים בכמות גוברת בדבר השפעתם של תוספים שהוכחה במחקרים כמסייעת למניעת מחלות וטיפול בהן, כמו במחלת הסרטן. שימוש בפרופוליס ברפואה המשלימה זכה לתהודה, לאחר שמחקרים שונים הוכיחו כי הוא יעיל לטיפול במספר מצבים רפואיים.

כעת, זוכה פרופוליס לתימוכין נוספים באשר להשפעתו המועילה בממצאי מחקר חדש המעלים כי שימוש ברכיב מסוים שמוצה מפרופוליס דבורים הוביל להאטה משמעותית של התפתחות גידולים של סרטן הערמונית בעכברי מעבדה חולים 

במחקרם בחנו החוקרים כיצד מושפעים תאי גידולי סרטן הערמונית מחשיפה למיצוי של Caffeic acid phenethyl ester, CAPE, שהופק מפרופוליס- החומר המוכר המשמש את הדבורים כחומר אטימה לכוורת. הם בחנו את התגובה של התפתחות תאי הסרטן למיצוי חומר זה וגילו כי רכיב זה גורם, בכל המינונים בו הוא נבדק, לפעילות מואטת של הגידולים הסרטניים ב"מספר קווים של טיפול בסרטן". זאת באופן שהוביל ל"האטה בשגשוג תאי הסרטן בתרביות של גידולי סרטן ערמונית" שמקורם אנושי. לפיכך ערכו מחקר נוסף אודות השפעת רכיב זה על עכברי מעבדה חולים בסרטן הערמונית.

החוקרים בחנו את השפעת CAPE על האטת שגשוג גידולי סרטן הערמונית שהוחדרו לתוך עכברי מעבדה, במהלך שישה שבועות. מן הממצאים עלה כי כי המיצוי של CAPE מפרופוליס הפחית את קצב ההתרבות של הגידולים ב-50%. יחד עם זאת החוקרים גילו שכאשר הם הפסיקו את הטיפול, הגידולים חזרו לצמוח.

החוקרים מסכמים כי לדעתם ניתן להעזר ברכיב זה על מנת לטפל בסרטן הערמונית, ובמיוחד בצוותא עם טיפולים אחרים המכוונים להרוג את הסרטן.
ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת בנושא מחקר מניעת מחלת הסרטן Cancer Prevention Research על ידי חוקרים אמריקאים מאוניברסיטת שיקגו.

דילוג לתוכן