קורונה: ירידה במקדם ההדבקה מתחת ל-1

לראשונה מתחילת הגל השישי: ירידה במקדם ההדבקה מתחת ל-1. אתמול אומתו מעל 11 אלף נבדקים. וגם האם להמתין בין החלמה מקורונה לבין ביצוע ניתוח לא דחוף?

דקל שחף

עודכן בתאריך

נגיף קורונה
נגיף הקורונה ממשיך להתפשט על רקע הסגר והחיסונים. צילום:Pixabay Daniel Roberts

לראשונה מאז פרוץ הגל השישי של מגיפת הקורונה: ירידה במקדם ההדבקה מתחת ל-1. מקדם ההדבקה אתמול ירד אל 0.94.  אתמול אומתו 11,698 ישראלים לנגיף הקורונה. מספר החולים קשה עומד על 384. מתוכם מצוים 94 חולים במצב קריטי. 78 חולים מונשמים כיום. עד כה נפטרו מן הנגיף בישראל 11,101 איש. אתמול היה אחוז הנבדקים החיוביים 30.35% מתוך מעל 38 אלף נבדקים לגילוי הנגיף אתמול.

מספר המאומתים בשבוע האחרון הגיע ל69,626, המשקף ירידה של כשמונה אחוזים בהשוואה לשבעת הימים שקדמו לכך. מספר החולים הקשים נותר ללא שינוי ביחס לשבוע שקדם לו. ואילו מספר הנפטרים בשבעת הימים האחרונים היה 38 המהווה ירידה של 54 אחוזים בהשוואה למספר הנפטרים בשבוע שקדם לו.

האם להמתין בין החלמה מקורונה לבין ביצוע ניתוח לא דחוף?

בתוך כך פורסם באמצעי התקשורת כי משרד הבריאות ממליץ בהנחיות חדשות לבתי חולים ביחס לניתוחים של אנשים שהחלימו מקורונה להמתין אחרי ההחלמה בין חודש לשלושה חודשים בין החלמתם מקורונה לבין ביצוע ניתוח שאינו דחוף. זאת על רקע ממצאים מחקריים שפורסמו בעולם לפיהם מנותחים שהחלימו בסמוך למועד הניתוח מקורונה, סבלו מסיבוכים רפואיים ומוות בשיעור גבוה יותר בהשוואה למי שלא עברו ניתוח בסמוך לאחר החלמתם מקורונה.

על רקע גלי הקורונה הנוספים הפוקדים את ישראל ומדינות נוספות בעולם מתפרסמים ממצאי מחקר חדש לגבי תחלואה חוזרת בקורונה. על פי ממצאי המחקר החדש שטרם עבר בקרת עמיתים אקדמית כנדרש, אנשים שנדבקו שוב בקורונה סובלים מסיכון מוגבר למוות מכל סיבה . הממצאים מבוססים על נתונים של מעל 5.5 מליון מטופלים. על פי הממצאים תחלואה נוספת בקורונה אינה מחזקת את הגוף או הופכת אותו לעמיד יותר מנזקי המחלה בכל פעם אלא להיפך, מחלישה אותו והפכת אותו לפגיע יותר לתחלואה ומוות עם כל סבב של הידבקות בקורונה.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן