רוצים שרירים? פעילות אירובית לפני פיתוח שרירים

רוצים להיות יעילים יותר בחיזוק השרירים? כיצד לשפר את חיזוק השרירים והתפתחותם עקב אימוני כוח? וכיצד משפיעה פעילות אירובית על התפתחות השרירים? ממצאי מחקר חדש הצביעו על כך שפעילות אירובית לפני אימוני כוח – הרמת משקולות משפרת את יעילות האימון.

מעוניינים בהתפתחות טובה יותר של השרירים באימוני התנגדות? ממצאי מחקר חדש מעלה שפעילות אירובית לפני פיתוח שרירים מועילה להתפתחותם.

ממצאי מחקר חדש הצביעו על כך שפעילות אירובית לפני אימוני כוח - הרמת משקולות משפרת את יעילות האימון. צילום: pixbay Fabricio Macedo FGMsp
ממצאי מחקר חדש הצביעו על כך שפעילות אירובית לפני אימוני כוח – הרמת משקולות משפרת את יעילות האימון. צילום: pixbay Fabricio Macedo FGMsp

ממצאי המחקר ראו אור בכתב העת Scientific Reports. המחקר נערך על ידי מדענים באופני כושר. גילאי המשתתפים היה בין 26 ל36.

במחקר בחנו החוקרים מדגם קטן של שמונה גברים בעלי הרגלי אימון גופני. המשתתפים היו ללא פציעות או בעיות רפואיות. המשתתפים ביצעו אימוני התנגדות במערבים את הרגליים והזרעות פעמיים עד שלוש פעמים בשבוע. המשתתפים ביצעו גם אימוני סיבולת על בסיס קבוע במהלך חצי השנה שקדמה למחקר. במחקר התבקשו המשתתפים לבצע עשר חזרות של הרמת משקל 125% ממשקל גופם בדיווש באופני כושר.

מניתוח הממצאים העלו המדענים כי מאמץ שרירי הרגליים בפעילות אירובית של סיבולת שביצעו המשתתפים לפני פעילות המשקולות בידיים הוביל לשינויים משמעותיים חלבונים וMRNA שהיו מעורבים בתהליכים  אלו. הדבר הוביל לשינוי מערכתי בביטוי גנטי וביטוי של חלבונים המשנים את השריר. לכן, המדענים מצביעים על כך שאימון אירובי לפני פעילות התנגדות כמו משקולות מועיל לבניית שרירים.

מקורות

Moberg, M., Apró, W., Cervenka, I. et al. High-intensity leg cycling alters the molecular response to resistance exercise in the arm muscles. Sci Rep 11, 6453 (2021). https://doi.org/10.1038/s41598-021-85733-1


דילוג לתוכן