שיבולת שועל – בריא וטעים

שיבולת שועל - בריא וטעים: מדוע דגן שיבולת שועל בריא ומה היתרונות התזונתיים וגם מגוון מתכונים להכנת שיבולת שועל

תזונה
שיבולת שועל - בריא וטעים. צילום: Pixabay Ovidiu Creanga

שיבולת שועל – בריא וטעים: מדוע דגן שיבולת שועל בריא ומה היתרונות התזונתיים וגם מגוון מתכונים להכנת שיבולת שועל? שיבולת שועל נחשבת בדגן בעל תועלת בריאותית מגוונת. שיבולת שועל מכילה מינרלים, ויטמינים, סיבים תזונתיים, חלבון ואנטי-אוקסידנטים.

שיבולת שועל היא דגן ומקורה מן הצומח והיא אינה מקור לחלבון שלם. לצד זה, ספורטאים נוטים להשתמש בשיבולת שועל בתזונה מכיוון שהיא מעניקה מקור לחלבון בכמות משמעותית ולצד זה אינה בעלת ערך גליקמי גבוהה ורמת השומן בה נמוכה. שיבולת השועל מסייעת לספורטאים גם בכך שהיא תורמת לעליה במאסת השריר והתאוששותם של השרירים.

יתרונות שיבולת שועל כוללים יעילות בהפחתת כולסטרול רע. כמו כן שיבולת שועל תורמת לבריאות העור. בין אם נאכל שיבולת שועל או נשים אותה על פני העור, לשיבולת השועל אפקט דרמטולוגי מועיל. בנוסף שיבולת שועל מעצימה את מערכת החיסון של גופנו כיוון שהיא כוללת אנטי אוקסידנטים רבים.

שיבולת שועל מפחיתה את עליית הסוכר בדם. היא מפחיתה סיכון לסוכרת מסוג 2. שיבולת שועל מסייעת לפחתה במשקל כיוון שהיא מפחיתה את התאבון. כמו כן בשל תכולת הסיבים התזונתיים שיבולת שועל מסייעת למערכת העיכול.

לפניכם מספר מתכונים להכנה של לחם משיבולת שועל, פנקייק משיבולת שועל, מאפה או לאפת שיבול שועל או הכנה של דייסה משיבולת שועל ומרכיבים מגוונים כמו בננה וקינמון.

לחם טעים ובריא: כיצד להכין לחם משיבולת שועל ?

לאפה משיבולת שועל? טעים ובריא: הכנה של לאפת שיבולת שועל

איך להכין פנקייק שיבולת שועל בננה טעים בקלות

הכנת מאפה שיבולת שועל טעים ומהיר להכנה

הכנת דייסה של שיבולת שועל עם בננה קינמון ומייפל

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן