תליין האהבה-ארווין ד.יאלום

שם הספר: תליין האהבה

המחבר : ד”ר ארווין ד.יאלום

הוצאת הספרים :כנרת זמורה ביתן דביר

מספר עמודים :  271

סוג כריכה:  רכה

 

תחום : פסיכולוגיה, פסיכותרפיה, טיפול פסיכולוגי, טיפול נפשי, אהבה, דיכאון, בעיות נפשיות, כפייתיות מינית, דימוי עצמי, הערכה עצמית

 

תקציר:

בספרו של ד”ר ארווין ד.יאלום “תליין האהבה” מתואר “סיפורם של עשרה מטופלים, שפנו אל הטיפול הנפשי, ובמהלך עבודתם נאבקו עם כאב קיומי”. בשפה קולחת וניתוחים מעמיקים, מתאר המחבר את לבטיהם קשיהם, התפתחותם והצלחתם- חלקית או מלאה של עשרה ממטופליו שפנו לטיפול בכאבם הנפשי ואשר סבלו מ”בעיות רגילות של חיי יום יום- בדידות, חוסר הערכה עצמית, אין אונות, מיגרנות, כפייתיות מינית, השמנה מופרזת, מתח, צעיר, דיבוק של אהבה, תנודות במצב רוח דיכאון ועוד.

בספר פותח יאלום בסיפורה של תלמה, המאוהבת באופן כפייתי בסיפור “תליין האהבה”. בהמשך מתאר המחבר את קרלוס חולה הסרטן בפרק “אילו היה האונס חוקי” ואת סיפורה של בטי הנאבקת עם השמנת יתר ובעיות משקלה. עוד מתאר המחבר את סיפורה של פני בסיפור “הילד הלא נכון מת”, את סיפורו של סול בסיפור “שלושה מכתבים שלא נפתחו” וסיפורים נוספים העוסקים בתהליכים הנוגעים לאהבה וזוגיות, דיכאון והפרעות מצב רוח, בעיות הערכה עצמית ודימוי נמוך ועוד, תוך שיקוף התהליך הפסיכולוגי שעובר המטפל עם מטופליו במהלך הפסיכותרפיה.

ארווין יאלום, מרצה לפסיכותרפיה באוניברסיטת סטנפורד היוקרתית, פרסם ספרים נוספים בתחום הפסיכותרפיה והפסיכולוגיה וביניהם רב המכר “כשניטשה בכה”, “על הספה”, “הריפוי של שופנהאואר”, “מתנת התרפיה”, “כל יום יותר קרובים” ועוד.