תרופת סוכרת מונעת מחלות לב

ממצאי מחקר חדש מעלים כי תרופת סוכרת מטפורמין  מונעת מחלות לב

לעיתים מתגלה כי תרופות מסוימת מסייעות לשיפור תפקודי גם באספקטים רחבים יותר בטיפול בבעיות בריאות אחרות, בין אם כתופעה תוצאתית של הטיפול בבעיה שלשמה התרופה מיועדת ובין אם בסיוע עצמאי של התרופה למחלה מסוימת. כך נמצא במחקר חדש כי תרופה המשמשת לטיפול בסוכרת בשם מטפורמין Metformin שהינה תרופה המורכבת מחומר כימי אשר מפחית את רמת הסוכר בדם, מסייעת כנגד בעיות לב

ממצאי המחקר פורסמו על ידי חוקרים מאוניברסיטת גטינבורג בשוודיה בכתב העת בנושאי סוכרת Diabetes . על פי הממצאים של המחקר שנערך בעכברי מעבדה, לתרופה יש ערך מגן על הלב בכך שהיא מסייעת ביכולת השאיבה של הלב, בהיותה משפרת את האיזון האנרגטי, ומגבילה את התנוונות תאי הלב ומפחיתה את הצטברות השומן בלב.זאת לאחר שבחנו את השפעתה של התרופה במהלך שנה.
החוקרים הגיעו לממצאים לאחר בחינת השפעותיהן של תרופות אחרות לטיפול בסוכרת, שלא הראו כל השפעה מועילה על הלב.

ממצאים אלה מעודדים לנוכח ממצאים שליליים בדבר השפעת תרופות לטיפול בסוכרת. בעבר הוכיחו מחקרים כי תרופות למניעת סוכרת גרמו לתופעות לוואי משמעותיות לאנשים שסבלו מבעיות לב. כך לדוגמה מציינים החוקרים כי תרופת המטפורמין משפיעה לרעה על חולים עם תפקוד כלייתי לקוי וכי התרופה רוסיגילאזון Rosiglitazone לדוגמה הורדה מהמדפים בשל השפעתה על הלב.
לנוכח זאת החוקרים מדגישים כי יש להמשיך ולחקור את השלכתה של התרופה גם על נבדקים אנושיים על מנת לבחון את השפעותיה כיאות ובמיוחד את האפקט החיובי המועיל שנמצא לתרופה על בריאות הלב.