אבטיח נגד עודף לחץ-דם

אכילת אבטיחים יעילה להורדת לחץ-דם גבוה

ד"ר מרדכי הוכברג

עודכן בתאריך

תזונהחדשות חמות
מכשור למדידת לחץ דם. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by. מאת: Steven-Fruitsmaak

אבטיח נגד יתר לחץ-דם

מצב של יתר לחץ-דם הינו גורם סיכון לאירוע מוחי ולהתקף לב. אך, מעטים מאוד האנשים היודעים שאכילת אבטיחים יעילה מאוד להורדת לחץ-דם גבוה ללא תרופות – כך פוחת הסיכון לסיבוכים של בעיה זו. מדענים מהמחלקה לחקר התזונה באוניברסיטת המדינה, פלורידה, מצאו שצריכת 6 גרם של החומצה האמינית L-ציטרולין שהופקה ממיץ של אבטיח, הורידה לרמה נורמאלית, תוך 6 שבועות, את רמת לחץ הדם אצל 8 משתתפי הניסוי , שסבלו קודם לכן מיתר לחץ-דם. היה זה המחקר הראשון שדיווח על שיפור משמעותי במצב לחץ הדם בעקבות צריכת L-ציטרולין.

בהמשך, משתתפי הניסוי, שפרט למצב של יתר לחץ הדם היו בריאים, אכלו כל יום כמויות משמעותיות של אבטיחים. מסתבר שלאבטיח יש יכולת לגרום להרפיית מתח בכלי הדם. עוד נמצא שאצל אנשים שסבלו מיתר לחץ דם קל, אכילת אבטיחים מנעה את החמרת מצבם, כך שלחץ דמם לא עלה לכדי רמות מסכנות חיים.

פרי האבטיח לא רק מרענן באזורי אקלים חמים – הוא גם המקור היותר עשיר לחומצה האמינית L-ציטרולין המוכרת כמגינה מפני עליה בלחץ הדם. משנאכל האבטיח, חומצה אמינית זו הופכת בגוף לחומצה האמינית L-ארגינין. אבל, צריכת החומצה האמינית L-ארגינין כשלעצמה, כתוסף מזון, לא נקייה מבעיות. עם נטילתה יכולים להתפתח בחילות, הקאות, שלשולים וכאבי בטן, בייחוד אצל אנשים הסובלים מיתר לחץ-דם. החוקרים אומרים שאנשים הסובלים מעורקים נוקשים ויתר לחץ-דם, בייחוד אם במקביל הם סובלים ממחלה כרונית נוספת כמו סוכרת מסוג 2, וכן זקנים יכולים להפיק תועלת רבה מ- L-ציטרולין המצויה כאמור באבטיחים, או מצריכת חומצה אמינית זו כטבליות. הדרך היותר פשוטה היא לאכול אבטיחים. מחקר זה פורסם לאחרונה בארה"ב בעיתון הרפואי Am J Hypertension.

מקורות:

Home


NeturalNews. Eating watermelons can help reduce blood pressure
Friday, April 26, 2013 by: Sandeep Godiyal
http://www.mnn.com
http://www.dnaindia.com
http://www.naturalnews.com/040082_watermelon_functional_foods_hypertension.html#ixzz2WS26RFGz

* האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד"ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת "תזונה פלוס". לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן