אבעבועות הקוף – תסמינים

על רקע חשש מהתפרצות של אבעבועות קופים בארצות הברית ואירופה - מדריך : מהן אבעבועות הקוף ומהם הם התסמינים של המחלה?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

מדעאבעבועות הקוף
מהן אבעבועות הקוף ומהם הם התסמינים של המחלה?. צילום: Pixabay Lakshmiraman Oza

על רקע חשש מהתפרצות של אבעבועות קופים בארצות הברית ואירופה – מדריך : מהן אבעבועות הקוף ומהם הם התסמינים של המחלה?. בשבועות האחרונים התגלו מספר מקרים מאומתים של מגיפת אבעבועות הקוף בארצות הברית וכן במדינות במערב אירופה. מחלה זו נפוצה במערב אפריקה ובמרכז אפריקה. לכן כאשר חרגו המקרים הנדירים והבודדים של מחלת אבעבועות הקוף מבריטניה ליתר אירופה, גורמי בריאות החלו בוחנים את התופעה. התפשטות התחלואה במקומות אלה מעורר חששות בקרב גופי בריאות בעולם בשל חשש להתפשטותה. גם בישראל עוקבי גורמי בריאות אחר הדיווחים. עד כה טרם דווח על מקרה של אבעבועות קופים בישראל.

המחלה התגלתה לראשונה באנגליה. לאחר מכן התגלתה מחלת אבעבועות הקופים גם בספרד ובמדינות נוספות. כעת ישנם דיווחים על עשרות מקרים של המחלה ועל מקרים שחשודים כאבעבועות הקוף במדינות כמו קנדה, שבדיה, ארצות הברית, ספרד ופורטוגל.

מהי מחלת אבעבועות הקוף?

מה זה אבעבועות הקוף? מהי המחלה הקרויה אבעבועות קופים, במה היא מתאפיינת? איך מזהים אותה? האם היא מתפשטת ומה ניתן לעשות? אבעבועות הקוף היא מחלה זיהומית ויראלית הנגרמת מוירוס אבעבועות הקוף . המחלה היא נדירה יחסית.

מחלה זו היא קרובת משפחה של מחלה ויראלית אחרת ידועה וקטלנית בהרבה – אבעבועות שחורות. ההידבקות מנגיף אבעבועות הקוף מועבר לרוב מיונקים קטנים. הדבקה מאדם לאדם ככל הנראה אפשרית אך לא מתרחשת בקלות. העברת נוזלים כמו רוק, נוזלי גוף או מגע פצעים עלול להוביל להדבקה. למחלה אין תרופה מוכרת אך תרופות מסוימות עשויות להועיל בטיפול בה. התמותה ממחלה זו גבוה יחסית ומגיעה עד 10%, על פי ממצאים מדעיים.

מחלת אבעבועות הקוף – חיסון

יש הסבורים כי במחלת אבעבועות הקוף – חיסון המיועד נגד אבעבועות שחורות עשוי למנוע זיהום באבעבועות הקוף. למחלת האבעבועות הקוף – חיסון שאושר בשנת 2019 בצפון אמריקה.

אבעבועות הקוף – תסמינים

למחלת אבעבועות הקוף – סימפטומים שניתן לייחס לה. ואולם הללו לא מיוחדים מאד ולכן לא קלים לזיהוי מבדל בשונה מסימפטומים של מחלות אחרות. לצד זה, בכל מקרה של תסמינים ומצב רפואי לא תקין יש להוועץ ברופא בהקדם. הסימפטומים של המחלה מופיעים בין 4 ל-20 ימים אחרי ההדבקות. התסמינים נמשכים בין 14 ל-35 ימים.

אז מהם התסמינים של מחלת אבעבועות הקוף? להלן רשימת הסימפטומים והמאפיינים של מחלת אבעבועות קופים:

1.פריחה.

2. נגעים עוריים מוגלדים, בועיים או שטוחים.

3.חום גבוה.

4. נפיחות בבלוטות לימפה.

5. עייפות.

6. כאב ראש.

7. כאבים בגב.

8. כאב שרירים.

9. חולשה או תשישות.

דילוג לתוכן