אגוזי מלך נגד מחלות הלב

אגוז מלך עוזר לבריאות הלב
באוניברסיטת המדינה בפנסילבניה נערך מחקר שבדק את התועלת של אכילת אגוזי מלך ושל שמן שהופק מהם. נמצא שצריכת מספר אגוזים כאלו בארוחה עוזרת להסדרת חילוף החומרים של הכולסטרול ומגינה מפני מחלות לב. הכמויות שנמצאו עוזרות היו כשליש כוס אגוזים קלופים, או 50 גרם שמן שהופק מהם.

בקרב מתנדבי המחקר שאכלו כמויות כאלו, נערכו בדיקות דם אחרי חצי שעה, שעה, שעתיים, ארבע שעות ושש שעות.
נמצא שצריכת אגוזי המלך או שמן שלהם שיפרה את חילוף החומרים של הכולסטרול וגם גרמה לעליה בכולסטרול מסוג HDL. מזון זה תרם לבריאות העורקים והורידים בגוף. המצב של כלי דם אלו פגום בדרך כלל אצל הסובלים ממחלות לב. שמן האגוזים עזר במיוחד לשכבת האנדותל, המהווה את הציפוי הפנימי של כלי הדם. צריכת אגוזי מלך עזרה גם להורדת לחץ דם והקלה על מצבים דלקתיים בגוף.
במחקר מוקדם יותר, שפורסם בז’ורנל אוף נוטרישן בשנת 2004, מצאו החוקרים שחומצת השומן אלפא לינולנית, המצויה גם באגוז מלך, עוזרת לא רק למניעת מצבים דלקתיים, אלא גם לעוד מצבים בגוף הקשורים עם מחלות לב.
המחקרים הראו שאגוז מלך עוזר לבריאות יותר משקדים, פקאן, פיסטוק חלבי ואגוזים נוספים. הללו מצויים בחטיפים, עוגות וקינוחים כמו באקלוואה, קדאיף וממתקים. מחקר אחר מצא, שבאגוז מלך ישנם נוגדי חמצון בכמות כפולה ממה שיש בכל אגוז אחר. אגוז זה מכיל אומגה-3, חומצה אמינית ארגינין וחומצות אמינו נוספות העוזרות לבריאות של כלי הדם, מתוך שהן גורמות להרפיה שלהם.

מקורות
Walnuts found to boost heart health: Study Sunday, May 26, 2013 by: Jonathan Benson, staff writer
http://www.naturalnews.com/040488_walnuts_heart_health_healthy_fats.html#ixzz2WRkd8BTH

* האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד”ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת “תזונה פלוס”. לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466