אוטיזם וחיסון תינוקות

מה הקשר בין אוטיזם לבין חיסון של תינוקות? כיצד חיסונים כמו החיסון המשולש משפיעים על הסיכון של תינוקות ללקות באוטיזם?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

פסיכולוגיהבריאות הילד
הכנת חיסונים. מקור: ויקיפדיה. באדיבות ארגון הבריאות העולמי WHO. תמונה מאת: D.Henrioud

האם קיים קשר בין אוטיזם וחיסון משולש לתינוקות? האם חיסונים גורמים לאוטיזם? מה השפעת חיסונים? מחקר חדש שהתפרסם ב- The Pediatric Infectious Disease Journal על ידי קבוצת חוקרים מפולין מחזק את סדרת המחקרים הקודמים המעידים על הפרכת הסברה לפיה מתן חיסון משולש נגד חצבת, חזרת ואדמת (MMR) לתינוקות מגביר את הסיכוי לאוטיזם.

המחקר שנערך בקרב כ96 ילדים בני 2-15 הלוקים באוטיזם. חלק מהילדים קיבלו את החיסון המשולש וחלק קיבלו את שלושת החיסונים בזריקות נפרדות. כל משתתף הלוקה באוטיזם הושווה לשני ילדים אחרים הדומים לו מבחינת מאפיינים אישיים. ממצאי המחקר מלמדים כי לא רק שמי שקיבל את החיסון המשולש לא לקה באוטיזם בשיעור גבוהה יותר מאלה שקיבלו את החיסונים בנפרד, אלא להיפך- בקרב ילדים שקיבלו את החיסון המשולש הסיכון לאוטיזם היה נמוך יותר בהשוואה לילדים שקיבלו את שלושת החיסונים בנפרד. הקישור למחקר אודות העדר הקשר בין אוטיזם לקבלת החיסון המשולש.

השפעת החיסונים בפעוטות: האם חיסונים גורמים לאוטיזם בתינוקות?

האם קיים בכלל  קשר מדעי בין חיסון תינוקות לאוטיזם? האמונה שחיסונים, במיוחד החיסון נגד חצבת, חזרת ואדמת (MMR), קשורים לאוטיזם נבעה ממחקר שפורסם לפני עשרות שנים. המחקר העלה סברה כלשהי לגבי קשר אפשרי בין חיסון MMR לאוטיזם . עם זאת, מחקרים שלאחר מכן חשפו פגמים חמורים במחקר, ובסופו של דבר עורך המחקר חזר בו והוא נגנז על ידי כתב העת שפרסם אותו במקור.

מאז, נערכו מחקרים רבים בקנה מידה גדול שכללו מיליוני ילדים כדי לבחון את הקשר הפוטנציאלי בין חיסונים לאוטיזם. אף אחד מהמחקרים הללו לא מצא ראיות התומכות בקשר בין חיסונים להתפתחות אוטיזם. הקונצנזוס המדעי הוא שחיסונים אינם גורמים לאוטיזם.

הפרעת הספקטרום האוטיסטי (ASD) היא מצב נוירו-התפתחותי מורכב. הפרעה זו מופיעה בתחילת הילדות. היא מאופיינת בקשיים באינטראקציה חברתית, תקשורת והתנהגויות חוזרות. הגורמים המדויקים לאוטיזם אינם מובנים במלואם, אך מחקרים מראים ששילוב של גורמים גנטיים וסביבתיים תורמים להתפתחותו.

חיסונים הם אמצעי חיוני לבריאות הציבור שהוכח כמונע מגוון רחב של מחלות זיהומיות. הם פועלים על ידי גירוי מערכת החיסון לזהות ולהגיב לפתוגנים ספציפיים. הם מספקים חסינות מפני מחלות שעלולות להיות קשות או אפילו מסכנות חיים. החיסונים עוברים בדיקות קפדניות ונוטרים באופן רציף לגבי בטיחות ויעילות.

חשוב להסתמך על מידע מדעי מדויק כאשר בוחנים את הקשר בין חיסונים לאוטיזם. הקונצנזוס החד משמעי בקרב אנשי מקצוע, מומחים, רופאים ומדענים, וגם ארגונים מדעיים הוא שחיסונים בטוחים ואינם גורמים לאוטיזם. חיסון הוא התערבות קריטית לבריאות הציבור המגנה על אנשים וקהילות מפני התפשטות מחלות הניתנות למניעה.

 

דילוג לתוכן