אומגה 3 – סיכוי מופחת למוות מקורונה

מה הקשר בין התזונה שלנו, הפעילות הגופנית והרגלי החיים שלנו לבין יעילות המערכת החיסונית. מהו ויטמינים, מינרלים ורכיבי תזונה שונים משפיעים על התפקוד של הגוף בעת שנגיף או חיידק פוגע בו?. מחקר חדש שופך אור על הנושא. זאת דווקא בהקשר של האופן בו אומגה 3 קשורה לסיכון למות מנגיף הקורונה. חומצות אומגה 3 EPA וDHA ...

דקל שחף

עודכן בתאריך

תזונהנגיף קורונה
דגים ומזונות עשירים באומגה 3 וסיכון מופחת למוות מקורונה. צילום: Pixabay Rudy and Peter Skitterians

מה הקשר בין התזונה שלנו, הפעילות הגופנית והרגלי החיים שלנו לבין יעילות המערכת החיסונית. מהו ויטמינים, מינרלים ורכיבי תזונה שונים משפיעים על התפקוד של הגוף בעת שנגיף או חיידק פוגע בו?. מחקר חדש שופך אור על הנושא. זאת דווקא בהקשר של האופן בו אומגה 3 קשורה לסיכון למות מנגיף הקורונה. חומצות אומגה 3 EPA וDHA ידועות במאפיינים האנטי דלקתיים שלהן. תכונות אלה עשויות להפחית את התחלואה והתמותה מפתוגנים.

ממצאי המחקר תומכים בטענות שהועלו בספרות המחקרית לפיהן אומגה 3 יכולה לסייע לטיפול בחולי קורונה. במחקר שהצביע על ממצאים מתאמיים ולא סיבתיים בשל טיבו מצאו המדענים קשר בין אומגה 3 למוות מקורונה. ממצאי המחקר ראו אור בכתב העת Prostaglandins, Leukotrienes and Essential Fatty Acids.

רמות גבוהות של אומגה 3- סיכון מופחת ב75% למוות מקורונה

המדענים מצאו קשר בין רמות אומגה 3 בדם לסיכוי למוות מקורונה. המדענים מצאו שאנשים שבדמם רמות חומצות שומן אומגה 3 גבוהות היו בסיכון מופחת למות מקורונה. הנבדקים חולקו לארבע קבוצות. קבוצת האנשים עם הכי הרבה אומגה 3 היתה בסיכון הנמוך ביותר למוות מקורונה. לאנשים אלה הסיכון למות מקורונה פחת ב75%.

המדענים סבורים כי ראוי לבצע את המחקר על מדגם רחב היקף ובאופן שיאושש את ההשערה על סיבתיות אפשרית. כלומר נדרשת בדיקה של הנתונים על מדגם גדול. כמו כן נדרשת בחינה של הנתונים בהקשר סיבתי. כך החוקרים יוכלו באופן וודאי לאשש שצריכת אומגה 3 היא המפחיתה באופן אקטיבי את הסיכון למוות ולא גורמים מתווכים. מסקנה מעין זו יכולה להוביל את המדענים בעולם להמלצות חדשות. לפיהן, ימליצו לציבור הרחב ובפרט בהקשר טיפולי לצרוך אומגה 3 כנגד תחלואה ומוות עקב קורונה.

עד כה אובחנו עקב נגיף הקורונה בעולם מעל 117 מליון חולים. מעל 2.6 מליון אנשים מתו בגלל נגיף הקורונה ברחבי העולם. בישראל מתקרב מספר מקרי המוות ל6000 איש. עד כה אובחנו בישראל מעל 800 אלף חולי קורונה מאומתים.

למרות מבצע החיסונים, ישראלים רבים לא חוסנו וממשיכים להדבק, לחלות ולמות מקורונה. עד כה ניתנו בישראל מעל 8.8 מליון מנות חיסון נגד נגיף הקורונה. בישראל התחסנו 42% מהאוכלוסיה בחיסון מלא הכולל מנה שניה. עד כה 3.86 מליון ישראלים קיבלו את המנה השנייה של החיסון.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן