אונ בן גוריון העניקה את אות הבוגר על תרומה ייחודית ומשמעותית לחברה

אות הבוגר על תרומה ייחודית ומשמעותית לחברה לאבי בלסברגר, וופאא אבן ברי, פרופ' דינה בן-יהודה, ד"ר דבי הרשמן, אל"מ ד"ר אבי יצחק ואלי בן אהרון

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבור
דלקת. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. צילום: Nephron

אות הבוגר על תרומה ייחודית ומשמעותית לחברה לאבי בלסברגר, וופאא אבן ברי, פרופ' דינה בן-יהודה, ד"ר דבי הרשמן, אל"מ ד"ר אבי יצחק ואלי בן אהרון

אוניברסיטת בן-גוריון בנגב מעניקה את אות הבוגר על תרומה ייחודית ומשמעותית לחברה : אות הבוגר לשנת תשע"ח הטענק לאבי בלסברגר, מנהל סוכנות החלל הישראלי ומאנשי המפתח של מדיניות ותעשיית החלל במדינה

אוניברסיטת בן-גוריון בנגב העניקה לאחרונה, בטקס חגיגי, את 'אות הבוגר' לשנת תשע"ח לבוגרים בולטים של האוניברסיטה אשר תרמו תרומה חשובה, ייחודית ובעלת השפעה על החברה, הכלכלה, התרבות או המדע בישראל או בעולם. את האות והטקס יזם ארגון הבוגרים האוניברסיטאי.

פרופ' רבקה כרמי: "האוניברסיטה הצעירה שלנו מתכבדת במעל ל-110,000 בוגרים. מקבלי 'אות הבוגר' מוכיחים כי הם נושאים עימם את רוח אוניברסיטת בן-גוריון בנגב גם לאחר שסיימו את פרק הלימודים, ומקיימים מדי יום לא רק מצוינות ומובילות בתחומם כי אם גם מחויבות לחברה טובה יותר".

אלו הם מקבלי האות לשנת תשע"ח:

מר אבי בלסברגר, בוגר המחלקה להנדסת מכונות, יו"ר סוכנות החלל הישראלית.

בלסברגר הוא מהנדס מצליח ומאנשי המפתח של מדיניות ותעשיית החלל במדינה, שהקדיש את חייו למען הביטחון והקידמה הטכנולוגית של ישראל. במשך שלושה עשורים מילא בחברת 'אלביט מערכות' קשת רחבה של תפקידים רבי-חשיבות. האות ניתן לו מתוך הוקרה על פועלו הרב לפיתוח מערכות אלקטרואופטיות ולקידום יכולות הלוויין של המדינה, ועל פועלו לחיזוק החינוך למדע ולטכנולוגיה.

וופאא אבן ברי, בוגרת המחלקה לניהול מערכות בריאות והמחלקה לניהול ויישוב סכסוכים, ראש תחום מדיניות ממשלתית ברשות לפיתוח כלכלי למיעוטים במשרד לשוויון חברתי.

מנהיגה ופעילה חברתית. האות ניתן לה על הקדשת זמן ומרץ רב להענקת אפשרויות תעסוקה לכל אדם, ולטובת צדק חברתי ושיתוף פעולה בין-מגזרי לכלל אוכלוסיית ישראל.

פרופ' דינה בן-יהודה, בוגרת בית הספר לרפואה, דיקנית בית הספר לרפואה באוניברסיטה העברית, בעבר כיהנה כראש המחלקה להמטולוגיה במרכז הרפואי הדסה.

האות ניתן לה על שהרחיבה את הידע האנושי אודות מחלת הסרטן והובילה לשיפור הטיפול הגנטי במחלה, ומתוך הערכה לאישה הראשונה המשמשת כדיקנית הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית בירושלים.

ד"ר דבי הרשמן, בוגרת המחלקה לארכיאולוגיה, סמנכ"לית ואוצרת ראשית של מוזיאון ארץ ישראל.

האות הוענק לה על תרומתה המשמעותית לשימור מורשת תרבותית בארץ ובעולם, על הרחבת הידע בעבודתה המקורית על ראשית הדתות. בעשייתה רבת החשיבות מנגישה ד"ר הרשמן לקהל הרחב את התרבויות וההיסטוריה הקדומים.

אל"מ ד"ר אבי יצחק, בוגר בית הספר לרפואה והמחלקה לניהול מערכות בריאות, קצין רפואה של פיקוד הדרום.

האות ניתן לו בהוקרה על התפקידים הצבאיים שמילא ברגישות ומקצועיות, לרבות תחת אש, ועל שהוביל משלחות הצלה וסיוע ברחבי תבל. וכן, מתוך הערכה עמוקה למי שהיה לרופא הראשון בן העדה האתיופית בישראל, ואשר מהווה דוגמה ומופת להתמדה, תעוזה ומחויבות עצמית.

אלי בן אהרון, בוגר המחלקה להנדסת חשמל, ממייסדי ומנהלי חברת קונטרופ טכנולוגיות מדויקות, סמנכ"ל חברת רובוטיכאן לפיתוח פלטפורמות ומערכות רובוטיות מתקדמות, יזם ומשקיע בטכנולוגיה פורצת דרך.

תחת הנהגתו האיתנה החברה שהקים צמחה וסיפקה פתרונות אלקטרואופטיים חדשניים לצרכי הגנת המדינה ומדינות נוספות ברחבי העולם. האות ניתן לו בהוקרה על היותו שותף בחזון, וכוח מניע באקוסיסטם הטכנולוגי המשגשג בבאר-שבע

דילוג לתוכן