אונ’ ת”א תבצע בדיקות קורונה

הרחבת מערך אבחון הקורונה: למרות הירידה במספר הנבדקים, מורחב מערך הבדיקות של ישראל ומעתה יכלול גם את אוניברסיטת תל אביב המצטרפת למערך בדיקות הקורונה הלאומי. המעבדה באוניברסיטת תל אביב תערוך עד כ-1,600 בדיקות ביום.

מעבדה תפעולית לבדיקות קורונה באונ’ ת”א

המעבדה בראשות פרופ’ אריאל מוניץ, מהמחלקה למיקרו-ביולוגיה ולאימונולוגיה קלינית, כוללת כ-30 אנשי צוות מהפקולטות לרפואה ומדעי החיים, בהם: סגל אקדמי, עובדי מעבדה וסטודנטים לתארים מתקדמים אשר נרתמו מיד למשימה. משרד הבריאות אישר את פתיחת מעבדת הקורונה באוניברסיטת תל אביב, אשר צפויה לבצע עד כ- 1,600 בדיקות קורונה ביום.

באוניברסיטת תל אביב צויינו כי “החלטה על הקמת המעבדה התקבלה אומנם זמן קצר לאחר פרוץ משבר הקורונה, ובזמן שיא של כ-80 שעות צוותי הבינוי והלוגיסטיקה השלימו את הערכות הלוגיסטית, אך פתיחת המעבדה התאפשרה רק כעת, עם השלמת ההליך הבירוקרטי מול משרד הבריאות.”

הרחבת קיבולות בדיקות קורונה. אילוסטרציה: Pixabay Michal Jarmoluk
הרחבת קיבולות בדיקות קורונה. אילוסטרציה: Pixabay Michal Jarmoluk

לדברי פרופ’ אריאל פורת, נשיא אוניברסיטת תל אביב: “מיד עם פרוץ משבר הקורונה, אוניברסיטת תל אביב התגייסה בכל כוחותיה למשימה הלאומית למיגור המגפה. לצד פעילות אקדמית ענפה הכוללת בין היתר, מחקרים למציאת תרופות וחיסון כנגד הנגיף, ופרסום ניירות עמדה במגוון רחב של תחומיים, החלטנו הפעם לחרוג מהמקובל בעולם האקדמי ולפתוח גם מעבדה תפעולית (שאינה רק לצרכי מחקר) לבדיקות קורונה. אנו מעמידים לטובת משרד הבריאות והחברה בישראל את האנשים הטובים ביותר, עם הציוד והטכנולוגיה החדשניים ביותר כשלכולנו מטרה אחת ברורה – הבסת הנגיף”.

ראש המעבדה, הפרופסור אריאל מוניץ הדגיש כי משימה זו הינה שליחות לאומית של ממש: “זו למעשה הפעם הראשונה שהאוניברסיטה מכשירה מעבדה לצרכים תפעוליים של משרד הבריאות ומערכת הבריאות ולא רק לצרכי מחקר. משבר הקורונה גורם לנזקים כלכליים וחברתיים קשים מנשוא ובעתות משבר מחובתנו כאוניברסיטה מובילה בישראל לרתום את כל היכולות שלנו המקצועיות והמדעיות כדי לסייע למדינה ולקהילה. יש לנו את כוח האדם המיומן ביותר למשימה וכן את התשתיות המתאימות להפעלת מעבדה בסדר גודל משמעותי, ואין לי ספק ששיתוף הפעולה שלנו עם משרד הבריאות יסייע מאוד לקידום מערך הבדיקות הלאומי”.