אופטימיות ושיפור ריכוז נוגדי חימצון

ממצאי מחקר חדש מצביעים על קשר בין שיפור באופטימיות לעליה ברמת נוגדי החימצון בגוף

מערכת האתר

עודכן בתאריך

פסיכולוגיה
חיוך אופטימי. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by. צילום: Pavitrata

חוקרים: שינויים ברמת האופטימיות קשורים לשיפור במינון נוגדי החימצון המועילים –קרוטנואידים בדם

אופטימיות נמצאה כגורם המשפיע על בריאות האדם- כך לדוגמה נמצא כי אופטימיות קשורה לסיכון מופחת ללקות במחלות, להפחתת הסיכון לחוסר תפקוד או לבעיות פיזיות תפקודיות. יחד עם זאת מעט מחקרים נערכו בתחום. ממצאי מחקר חדש שפורסם לארונה שופך אור על הנושא ומוכיח כי אופטימיות קשורה גם לרמת נוגדי חימצוןאנטי אוקסידנטים בדם , חומרים המועילים לבריאות .

ממצאי המחקר התבססו על ניתוח ממצאים מקרב מעל 980 גברים ונשים אמריקאים בגיל העמידה, בשנת 1994 עד 2005 בסוגיות כמו אופטימיות וראייה חיובית על החיים בהתאם לשאלון מדד revised Life Orientation Test והשווה זאת לנתונים פיזיולוגיים כמו ריכוז נוגדי חימצון בדם. נבחנו תשעה סוגי נוגדי חימצון – ויטמין E וקרוטנואידים .

מן הממצאים העלו החוקרים מסקנה ברורה- ככל שעלתה רמת האופטימיות שנמצאה בקרב משתתפים בממוצע, כך עלתה רמת נוגדי החימצון מסוג קרוטנואידים. על כל יחידת סטית תקן אחת ברמת האופטימיות כפי שהתבטאה במדד השאלון כאמור, חל שיפור של 3% עד 13% בריכוז הקרוטנואידים.
זאת גם לאחר קיזוז השפעות של גורמים כמו מצב סוציו אקונומי, מצב בריאות והתנהגויות שקשורות לבריאות ואורח חיים.

החוקרים זיהו כי הפחתת עישון וצריכת פירות וירקות היתה קשורה גם היא לעליה באופטימיות ולפיכך סבורים החוקרים כי קשורה לשיפור רמת נוגדי החימצון בדם.

החוקרים לא מצאו עליה בריכוז ויטמין E כתלות בשיפור במצב הרוח האופטימי.

ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת לרפואה פסיכוסומטית Psychosomatic Medicine. המחקר נערך על ידי חוקרים מהמחלקות למדעי החברה, בריאות והתפתחות אנושית , המחלקה לתזונה והמחלקה לאפדמיולוגיה בבית הספר לרפואה הארוורד בבוסטון, מסצ'וסטס, המחלקה ללימודי אפריקנים אמריקאנים וסוציולוגיה באוניברסיטת הארווד בקיימבריג', מסצ'וסטס, בית החולים בריגהאם, מכון ההזדקנות והמחלקה לפסיכולוגיה של אוניברסיטת ויסקונסין בארצות הברית.

דילוג לתוכן