אופטימיות כנגד שבץ

אופטימיות מפחיתה את הסיכון ללקות בשבץ בקרב מבוגרים- כך לפי ממצאי מחקר חדש

מערכת האתר

עודכן בתאריך

פסיכולוגיהגיל הזהב
חיוך אופטימי. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by. צילום: Pavitrata

רוצים להמנע משבץ? תהיו אופטימיים ! אופטימיות מפחיתה סיכון שבץ

השקפת עולם חיובית- אופטימיות מסייעת כנגד שבץ, כך לפי ממצאי מחקר חדש. ממצאים מחקרים קודמים העלו כי אופטימיות, גישה חיובית והתמודדות רגשית חיובית מפחיתים את הסיכון למחלות לב, לדיכאון ואף למחלת הסרטן.

במחקר זה  ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין אופטימיות לבין הסיכוי ללקות בשבץ, במיוחד בקרב אנשים בוגרים מעל גיל 50. לפיכך, בחנו החוקרים האם אופטימיות רבה קשורה עם סיכון מופחת ללקות בשבץ.

ממצאי המחקר התבססו על ניתוח של ממצאים שנאספו במשך כשנתיים של מעקב מקרב  6,044 נבדקים בהם כ2500 גברים ו-כ-3500 נשים, מעל גיל 50, שהשתתפו בסקר הבריאות והפרישה The Health and Retirement Study. בנקודת התחלת המחקר כל הנבדקים לא לקו מעולם בשבץ. לאחר כשנתיים נמצאו 88 מקרי שבץ.

לאחר ניתוח הממצאים בו נוכו משתנים כמו תחלואה כרונית, דיווח עצמי על בריאות, משתנים סוציו-דמוגרפיים, גורמים התנהגותיים, פסיכולוגיים ופיזיולוגיים, העלו המחקרים מסקנה פשוטה וחדה- הנבדקים האופטימיים היו בסיכון נמוך בהרבה ללקות בשבץ מאשר הנבדקים הפחות אופטימיים.

מן הממצאים העלו החוקרים כי מידה גבוהה של אופטימיות, שנמדדה על ידי פקטורים מרובים בסולם שבין 3 ל-18, הייתה קשורה במישרין לסיכון נמוך לשבץ: כך שעלייה בכל יחידה של אופטימיות במדרג זה נמצאה כקשורה לסיכון מופחת של 10% ללקות בשבץ.

 ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת בנושא שבץ STROKE  על ידי חוקרים מהמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת מישיגן בארצות הברית.

דילוג לתוכן