אופטימיות, פסימיות, דלקתיות ואי-תפקוד אנדותלי

ממצאי מחקר חדש: קשר בין אופטימיות לבין העדר דלקתיות והעדר בעיות תפקוד אנדותלי

ד"ר לביא סיגמן

עודכן בתאריך

פסיכולוגיה
חיוך אופטימי. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by. צילום: Pavitrata

חוקרים: אופטימיות נמצאה כקשורה לרמות נמוכות של דלקתיות ואי תפקוד אנדותלי של תאי כלי הדם במבוגרים ללא בעיות לב

כיצד משפיעה אופטימיות על בריאותנו וכיצד קשורה אופטימיות להפחתת הסיכון למחלות לב קרדיו-וסקולריות ? ממצאי מחקרים שונים שנערכו בנושא הוכיחו כי קיים קשר בין אופטימיות למגוון פרמטרים ביולוגיים ופיזיולוגיים שונים הקשורים לשיפור במצב הריאותי ולמלחמה כנגד מחלות ומצבים רפואים אך טרם הוברר לאשורו טיב הקשר באמצעות הסבר המנגנונים הקשורים לתהליכים אלה.

מחקר שפורסם על ידי חוקרים אמריקאים שופך אור על מנגנונים אלה ומוכיח כי קיים קשר בין אופטימיות או פסימיות לבין הסיכון ללקות בבעיות הקשורות לתפקוד תאי האנדותל בכלי הדם- בעיית אי תפקוד אנדותלי ודלקתיות.
במחקר שנערך בין 1999 לבין שנת 2008 השתתפו 340 גברים בגיל ממוצא של 71 שנים ללא בעיות לב. החוקרים בחנו את הרגלי החיים והקע של הנבדקים לרבות מצב בריאותם כולל ביו מרקרים של דלקתיות ואי תפקוד אנדותלי וכן את מידת האופטימיות והפסימיות שלהם.

ממצאי המחקר העלו כי ככלל ציונים גבוהים של אופטימיות בנדבקים היו קשורים באופן מובהק לרמות נמוכות של דלקתיות ולרמות נמוכות של חוסר תפקוד אנדותלי בגברים.
המחקר נערך על ידי חוקרים אמריקאים מבית הספר לרפואה באוניברסיטת בוסטון וכן חוקרים מבית הספר הארוורד לרפואה ציבורית. ממצאי המחקר ראו אור בכתב העת לרפואה פסיכו סומאטית Journal Psychosomatic Medicine

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן