אושו- מדיטציה – ראשית החופש ומהותו

על ספרו של המורה אושו- "מדיטציה – ראשית החופש ומהותו . מדריך מעשי ל-63 סוגי מדיטציה"

שי לביא

עודכן בתאריך

רפואה משלימהקואצ'ינג - אימון אישי
ביקורת ספרים בנושאי רפואה בריאות, ניהול, פסיכולוגיה ורפואה משלימה. health-Book-review

שם הספר: מדיטציה – ראשית החופש ומהותו . מדריך מעשי ל-63 סוגי מדיטציה

מחבר הספר : אושו

סוג כריכה: רכה

מספר עמודים : 366

הוצאת ספרים: הוצאת גל

תחום: התעוררות, מדיטציה, תרפיה, בודהיזם, טאואיזם, הסתכלות פנימה, הנעת אנרגיה, מדיטציה על חשכה, נשימה, ויפאסנה, ריקוד כמדטיציה, אושו, מוות, מדיטציית נדברהמה, מציאת החלל שבפנים, התבוננות בזרת העין השלישית, מכשולים למדיטציה, מהי מדיטציה, אגו, שכר מפטפט, ריכוז, בחינה עצמית, התנסויות, שכל, מדיטציית האור המוזהב, הצחוק של הזן, מדיטציית וויאלינג, ויפסנה, ויפאסנה, מדיטציית כניסה לתוך המוות, לב האור, מדיטציית הבודהא הצוחק, מדיטצית נו מיינד, ראייה פנימית, שחיטה בחלומות, קונדוליני

 

תקציר: "מדיטציה איננה דבר חדש באת איתה אל העולם. השכל הוא משהו חדש. מדיטציה היא טבעך. היא טבעך היא הוויתך. איך היא יכולה להיות קשה ?" מצטט סוואמי דווה וודוד את אושו בפתח ספרו של אושו "מדיטציה- ראשית החופש ומהותו. ומסביר "אנו עושים אותה קשה על ידי מאבק במשהו שאנחנו חושבים. שמונע מאיתנו להיות חופשיים או על ידי חיפוש אחר משהו שאנו מניחים שיעניק לנו חופש. לאמיתו של דבר, היא נמצאת פשוט על ידי הירגעות לתוך מה שאנחנו, על ידי חיים מרגע לרגע… בעזרת מדיטציה השכל הופך למכשיר שימושי במקום להופכנו לעבדים בפטפוטו הקבוע… על ידי המדיטציות בספר זה תגלה מהי עדות… רגעים שבהם אתה רק יושב, מקשב, מרגיש, מתבונן בכל אשר קורה בשקט הפנימי. שקט זה הוא כמו השמים הריקים, אך עם זאת רטטו מחיים. ביתו של אושו הוא השמים, והוויתו היא שקט. מילותיו מלטפות את עומק הלב. שיקות הוא השיר של השמים הריקים… באמצעות ספר זה אתה מוזמן לחוות את השמיים הפנימיים שלך"

בספרו "מדיטציה – ראשית החופש ומהותו . מדריך מעשי ל-63 סוגי מדיטציה", מתאר אושו את סוגי המדיטציות ואת פילוסופיית החיים המסתתרת מאחורי מהות המדיטציה, מטרתה והיתרונות שהיא טומנת בחובה. בין היתר מתאר אושו באופן מעשי הנחיות פרקטיות לתרגול מגוון סוגי מדיטציה וביניהן מדיטציית היוולדות מחדש- בורן אגיין, מדיטציית גורישנקר, דינאמיק, מדיטציית אור מוזהב, "הבא החוצה חשכה פנימית", מדיטציית הבודהא צוחק, הצחוק של הזה, הסתכלות כשלם, מדיטציית היכנסות לשמים הבהירים, הרגש "הנני", התחל עם עצמך, וויפאסנה, זזן, זריקת דברים החוצה, מדיטציית לב השלווה, לב של אור,מדיטציית מיסטיק רוז, מנדאלה, מעגל האהבה, מראש ללב, מירכוז הלב, מדיטציית עבדולא, עישון, צחוקף ראייה פנימית, ראיית נוכחות אתרית ועוד.

 

דילוג לתוכן