אושר חיסון גם לבני 16-18

כחלק ממגמת הרחבת החיסונים: משרד הבריאות אישר חיסון גם לבני 16-18 ולתלמידי יב' גם אם עברו את גיל 18. המשך תחלואה משמעותית בעולם

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הילדנגיף קורונה
הרחבת מבצע החיסונים גם לבני 16-18. צילום:Pixayab Wilfried Pohnke

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט בעולם וגובה עוד ועוד קורבנות. ובתוך כך ממשיך בישראל מבצע החיסונים. למרות חשש להאטה בקבלת החיסונים הנוספים מחברת פייזר, הורחב המבצע לאוכלוסיה צעירה יותר. בנוסף, אישר משרד הבריאות חיסון גם לצעירים בני 16 עד 18.

נכון להיום 23.1.2021 אובחנו בישראל קרוב ל600 מקרים מאומתים של חולי קורונה. ברחבי העולם ממשיכה מגיפה לגבות קורבנות. ברחבי העולם מגיע מספר המאומתים לכמאה מליון איש. מעל 2.1 מליון חולים קיפחו את חייהם בשל הנגיף. ארצות הברית מובילה את הטבלה העגומה של התחלואה והמוות. בארצות הברית מעל 25 מליון איש אובחנו לנגיף ומעל 420,000 איש נפטרו בגללו. בהודו מעל 10 מליון חולים מאומתים ומעל 150,000 מקרי מוות בשל הנגיף. בברזיל אותרה לאחרונה מוטציה חדשה של הנגיף המעורר בעולם. מומחים אינם יודעים האם החיסון נגד קורונה אפקטיבי נגד מוטציה זו. בברזיל אובחנו עד כה קרוב ל9 מליון חולים. כ215,000 נפטרו בשל מחלת נגיף הקורונה בברזיל.

בבריטניה, בה התגלתה המוטציה הבריטית לקורונה, המתפשטת באופן מהיר יותר, מעל 3.5 מליון חולים. כ95,000 נפטרו בשל מחלת נגיף הקורונה בבריטניה.

משרד הבריאות אישר חיסון לבני 16-18

בימים האחרונים ממשיכה ישראל את המגמה המואצת של החיסונים. כ2.5 מליון ישראלים כבר חוסנו במנה הראשונה של החיסון. קצב החיסונים הואט לקבלת המנה הראשונה בשל מתן המנה השניה לכמות משמעותית של ישראלים, המתקרבת למליון איש.
בתוך כך, אושר מתן החיסון בישראל לצעירים. וועדת התיעדוף הקובעת את מדיניות התעדופים של חיסונים בישראל קיימה דיון מומחים השבוע. הדיון התקיים בראשות הדוקטור בעז לב. ובמסגרת דיון זה המליצה לתת חיסון לתלמידי תיכון בגילאי בגיל 16-18 . זאת ככל הנראה גם על מנת לאפשר להם ללמוד לקראת בחינות הבגרות ולהשתתף בהן. הפרופסור חזי לוי, מנהל משרד הבריאות, אישר חיסון של צעירים בני 16 עד 18. זאת בהתאם להחלטתה של וועדת התיעדוף.

וועדת התעדוף אישרה לחיסון נגד קורונה תלמידים בגיל 16-18 . זאת באופן הכולל תלמידי כיתות יב'. וועדת התעדוף אישרה חיסון תלמידי כיתה יב' גם אם עברו את גיל 18 .ממשרד הבריאות נמסר כי הצוותים המקצועיים של משרד החינוך ושל משרד הבריאות בשילוב קופות החולים, יכינו תוכנית יישומית לוגיסטית, "על מנת לקדם את מבצע החיסון לתלמידים, כבר בשבוע הבא".

דילוג לתוכן