אושר חיסון ילדים בני 5-11

הוועדה המייעצת למשרד הבריאות בישראל אישרה חיסוני ילדים. הוועדה מורכבת מנציגים של קופות חולים וגורמי בריאות שונים. לאחר דיונים בוועדה הומלץ על חיסונים לגילאי 5 עד 11 בישראל. ההחלטה התקבלה ברוב גורף של 73 מומחים בעד ורק שניים נגד.

דיוני הוועדה התקיימו ללא מחלוקות משמעותיות. המחלוקת המרכזית שהייתה בין חברי הוועדה הייתה האם ילדים שהחלימו מקורונה נדרשים לחיסון. 35 מחברי הוועדה סבורים שחיסון לילדים מחלימים נדרש להיות תלוי במועד שחלף מההחלמה. 28 חברי וועדה אחרים אמרו כי יש לחסן מחלימים בכל אופן. 8 מחברי הוועדה החליטו כי אין לחסן ילדים מחלימים.

לאור החלטת הוועדה צפויה מבצע החיסונים לבני 5 עד 11 להתחיל בשבועות הקרובות. זאת לאחר שהחיסונים לילדים יגיעו לישראל.

מחלוקת נוספת הייתה בשאלה האם להמליץ להורים לפעול לחסן את ילדיהם בגילאים אלה. החברים בוועדה המליצו ברוב של 68 למול 6 מתנגדים כן להמליץ על כך.

התפרצות קורונה בקרית ים ועכו

בתוך כך מדווח משרד הבריאות על התפרצות קורונה בקרית ים וערים אחרות. בקרית ים חל זינוק של מעל 170 אחוזים במספר המאומתים. זאת עקב התפרצות הוירוס בבית ספר יסודי. מנתוני התחלואה  שפרסם משרד הבריאות עולה כי גם בערים עכו וראש העין חלה עלייה במספר הנדבקים.

לצד זאת מקדם ההדבקה נשאר יציב בישראל. מגיפת הקורונה מצויה במגמת דעיכה. על רקע זה נועדו שר הבריאות ניצן הורוביץ וראש הממשלה נפתלי בנט. השניים סיכמו על הקלות נוספות בהגבלות ההתקהלות.

היום דיווח משרד הבריאות על 492 מאומתים חדשים. מספר החולים הפעילים בישראל ירד מאז חצות ב371 והוא 6121. מספר החולים הקשים בישראל הוא 148. מתוכם 115 חולים במצב קריטי. 36 חולים למכונת אקמו. 99 חולים מונשמים.

עד עתה התחסנו בישראל 6.25 מליון במנת החיסון הראשונה בחיסון נגד קורונה. במנה השניה חוסנו 5.75 מליון איש. מספר האנשים שקיבלו את החיסון השלישי בישראל עולה על ארבעה מליון.