אות הוקרה לד"ר היידן על תרומתו לרפואה מותאמת אישית

הועידה העולמית PMWC העניקה אות הוקרה לד"ר היידן על תרומתו לרפואה מותאמת אישית

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורדם טבורי - גנטיקה
חלוקת תאי סרטן. מקור: ויקיפדיה. אילוסטרציה: באדיבות המכון הלאומי האמריקאי לרפואה NIH

הועידה העולמית לרפואה מותאמת אישית העניקה אות הוקרה לד"ר מייקל היידן בזכות תרומתו להתקדמות תחום הרפואה מותאמת אישית

הועידה העולמית לרפואה מותאמת אישית (PMWC) הכריזה כי ד"ר מייקל היידן, נשיא למחקר ופיתוח גלובאלי והמדען הראשי של טבע פרמצבטיקה, הוא הזוכה באות הוקרה (Luminary Award) לשנת 2014, בזכות תרומתו המשמעותית להתקדמות תחום הרפואה מותאמת אישית.

האות הוענק לד"ר היידן עבור מחקרו פורץ הדרך בפיצוח מנגנון ההתפתחות של מחלת ההנטינגטון ועבור פיתוח הבדיקה הפרדיקטיבית הראשונה למחלה זו. בנוסף, ד"ר היידן חשף לראשונה את הקשר בין גנים מסוימים למחלות נדירות ובכך סלל את הדרך לגישות חדשות להבנה של המחלות ולטיפולים חדשים, כגון גלייברה (Glybera) הטיפול גני הראשון בעולם.

אות ההוקרה (Luminary Award) של הועידה העולמית לרפואה מותאמת אישית (PMWC) מוענק לאנשים שתרמו באופן משמעותי להתפתחות תחום הרפואה המותאמת אישית. בשנים קודמות הוענק האות ללי הוד (מפצח רצף ה- DNA הראשון), ג'ורג' צ'ארצ (מפתח פרויקט הגנום האנושי), בריאן דרוקר ( מפתח תרופת גליבק), ג'אנט וודקוק (FDA), קים פופוביץ (ג'נומיק הלת'), גאי פלאטלי (אילומינה).

PMWC הוא כנס בינלאומי, עצמאי וממוסד, המתקיים במטרה להאיץ שיתופי פעולה רב מערכתיים אשר יביאו להרחבה והטמעה של רפואה מותאמת אישית במישור הקליני. בוועידה, הנערכת בשיתוף פעולה עם ביה"ח והמרפאות של סטנפורד ועם חטיבת הבריאות של חברת אוראקל, משתתפים מומחים ממגזרי הבריאות והביו-טכנולוגיה.

בנאומו, התייחס ד"ר היידן לאתגר הגדול אשר לשיטתו מעכב כיום את התקדמות הרפואה המותאמת אישית אל היישום הקליני – "כיום, הזירה הרפואית מתמקדת בניהול ובטיפול במחלות. כל הגישה הזו צריכה להשתנות, הטיפול התרופתי צריך להתמקד במניעת מחלות. בימינו, כאשר עלות הפקת המידע הגנטי של המטופל היא זולה יותר מאשר צילום MRI, עלינו להשתמש בכלי הזה בתדירות גבוהה יותר. בתחום האונקולוגיה (רפואת הסרטן) נעשה

כבר כיום שימוש נרחב ברפואה מותאמת אישית והתאמת הכיוונים הטיפוליים תלויה בביולוגיה של הגידול ובגנטיקה של המטופל. בתחום זה טבע הטמיעה גישה מותאמת אישית בכל מיזמי המחקר שלה ולוקחת תפקיד משמעותי במהפכת הרפואה המותאמת אישית".

ועידת PMWC מייצרת פלטפורמה המטפחת ומעודדת שיתופי פעולה ומאיצה שינויים ופיתוחים בתחום הרפואה מותאמת אישית. הועידה נוסדה בשנת 2009 ע"י מועדון משקיעים ויזמים מעמק הסיליקון בארה"ב וקיימה מספר כנסים בארה"ב וכן במדינות נוספות.

מרק פרלמן, נשיא חטיבת הבריאות ומדעי החיים בחברת אוראקל, ופרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן גוריון, נשאו דברי ברכה בקבלת הפנים שנערכה לכבודו של ד"ר היידן בהרצליה, ישראל.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן