אזור מוגבל בבני ברק ורבעים בירושלים

מגבלות הוטלו על רבעים בירושלים ועל בני ברק למניעת התפשטות מגיפת הקורונה על ידי ועדת השרים להגדרת ״אזור מוגבל״. הוועדה קבע בישיבה טלפונית על הכרזת העיר בני ברק ורובעים מסוימים בעיר ירושלים כ”אזור מוגבל” מהיום (יום חמישי, 16.04.2020) בשעה 18:00. ההנחיות יוותרו בתוקפן עד ל20 לאפריל לגבי העיר בני ברק. לגבי רבעים בירושלים ישארו ההנחיות בתוקפן עד ל-19.4.2020.

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט בישראל אך בקצב איטי ממה שהעריכו בתחילה גורמי בריאות. לכן, בקרוב יפורסמו הנחיות על הקלת המגבלות וחזרה מדורגת לעבודה, למוסדות חינוך ופיתחת בתי עסק מסוימים. עד כה גבה הנגיף את חיהם של 140 איש בישראל. בישראל אובחנו 12,500 חולים. בעולם עד כה אובחנו מעל שני מליון חולי קורונה. מספר מקרי המוות במגפת הקורונה הוא מעל 140,000.

עצירת קצב ההידבקות בקורונה: בני ברק מוכרזת כאזור מוגבל

מתוך מגמה להפחית את מספר הנדבקים בערים בעלות ריכוזי אוכלוסיה צפופים בהם שיעורי ההדבקות גבוהים, קבעה ועדת השרים עפ”י תקנות שעת חירום (אזור מוגבל) בהתאם להצעת משרד הבריאות, כי העיר בני ברק, למעט אזור התעשייה שנמצא צפונית לדרך אם המושבות (להלן – האזור), יוכרז כאזור מוגבל עד לתאריך ה-20 באפריל 2020.

עוד קבעה הוועדה על הקלה במגבלות החלות על תושבי האזור. הוועדה קבעה שההגבלות יחולו על האזור אך ורק בקשר לכניסה או יציאה ממנו באמצעות תחבורה ציבורית, למעט מוניות.

ממשרד הבריאות נמסר כי “הוועדה רשמה את הודעתה של עיריית בני ברק שלפיה תדאג העירייה לפינויים של 700 חולים משטחה של העיר למלונות המיועדים לבידוד חולי קורונה, וכי יהיה איש קשר לגבי כל בניין בעיר אשר יסייע בתיאום עזרה וסיוע לחולים ולמבודדים המתגוררים באותו בניין.

מיפוי ירושלים לפי אזורים לצורך הנחיות הבידוד בשל נגיף הקורונה. באדיבות משרד הבריאות ועיריית ירושלים
מיפוי ירושלים לפי אזורים לצורך הנחיות הבידוד בשל נגיף הקורונה. באדיבות משרד הבריאות ועיריית ירושלים

הגבלות ברבעים מסוימים בירושלים

במשרד הבריאות ציינו עוד כי הוחלט גם כי “רבעים מסוימים בעיר ירושלים, בהתאם למפת מינהלים קהילתיים, יהיו גם הם מוגבלים עד לתאריך 19 באפריל 2020. מכל אחד מהאזורים תתאפשר יציאה למקום העבודה וחזרה ממנו. להלן הפירוט הרבעים בעיר ירושלים שיהיו מוגבלים עד ליום ראשון:

  • רובע 1, למעט עוטף ירושלים, כפר עקב, אזור התעשייה עטרות, בית חנינא, פסגת זאב ועוטף ירושלים שכונת השלום.
  • רובע 2, למעט אזור תעשייה הר החוצבים, פארק מטרופוליני עמק הארזים ופארק מטרופוליני עמק מוצא.
  • רובע 3, למעט אזור תעשיה גבעת שאול, בית הכרם, מינהל מוסדי הר הרצל, יובלים, גנים, רמת דניה ובית החולים הדסה עין כרם.
  • רובע 5, למעט מינהל מוסדי קריית הלאום ובית דוד ורובע 7, למעט א-טור, מנהל מוסדי הר הצופים, עיסאוויה והגבעה הצרפתית.