איזה נזקים רפואיים מכסה ביטוח הרכב שלך

הרבה פעמים כשאנחנו ניגשים לרכוש ביטוח לרכב, בין אם זה ביטוח מקיף, חובה או צד ג’, הנחת היסוד שלנו היא שהביטוח מכסה אף ורק פגיעות שונות ברכב שלנו או ברכב המעורב בתאונה איתנו, וכן שהפוליסה מכסה פגיעות ונזקים אצל אחרים, בין אם מדובר על פגיעות גוף ובין אם מדובר על פגיעות רכוש.

למשל, ביטוח חובה שהמדינה מחייבת אותנו לרכוש אמור לכסות כל פגיעה בגוף אשר מתרחשת אצל אדם שהיה מעורב בתאונה איתנו. המטרה היא שאנחנו לא נצטרך לשאת בעלויות הטיפול בעצמנו, אלא חברת הביטוח תישא בכך.

השאלה היא, האם ביטוח רכב מכסה לא רק פגיעות ונזקים אצל אחרים אלא גם אצלנו. כלומר, אם אנחנו נפגעים בתאונה, האם יש לנו אפשרות לפנות אל חברת הביטוח ולתבוע את מימוש הפוליסה בשביל שנוכל ליהנות מהשתתפות החברה בעלויות הטיפול והנזקים הרפואיים שנגרמו לנו כתוצאה מהתאונה.

כיצד אנחנו יכולים ליהנות מכיסוי ועל אילו כיסויים מדובר?

על מנת להיות מכוסים במקרה של נזקי גוף, אנחנו רוכשים ביטוח רכב חובה. המדינה מחייבת אותנו לרכוש פוליסה זו בשביל להגן על נוסעים, הולכי רגל וגורמים אחרים אשר עלולים להינזק כתוצאה מהתאונה. בין היתר מדובר על הנהגים שעלולים להיפגע בתאונה. לכן ברגע שאנחנו עושים תאונה עם נהג אחר, הרי שהביטוח אמור לכסות נזקים רפואיים וגופניים שייגרמו לשני הצדדים.

מדובר על עלויות וטיפולים רפואיים מסוגים שונים, כולל הוצאות על בדיקות, אשפוזים, ניתוחים ועוד. הפוליסה גם כוללת פיצויים במקרים בהם אי אפשר להתפרנס ולהשתכר באופן דומה למצב שהיה לפני התאונה.

מהם הנזקים הרפואיים שאותם מכסה ביטוח הרכב? צילום אילוסטרציה: Pexels
מהם הנזקים הרפואיים שאותם מכסה ביטוח הרכב? צילום אילוסטרציה: Pexels

החישוב של ביטוח לתשלום פיצויים, הוא על בסיס נתונים ומשתנים שונים. בעיקרון, מדובר על פיצוי שכר ופנסיה עד לגובה של פי שלושה מהשכר הממוצע במשק, כמו כן, מדובר על פיצוי שנגרם כתוצאה מכאב וסבל, נזקים שנגרמו כתוצאה מחוסר יכולת לתפקד באופן עצמאי, וכן שימוש בעזרים רפואיים, התאמות שיש לבצע בדירה במידה ויש צורך ועוד. חברת הביטוח בוחנת את כל המשתנים וההשפעות של התאונה והנזקים שנגרמו, בהתאם לכך ולתנאי הפוליסה היא מחליטה מה וכיצד לכסות.

כיצד רוכשים ביטוח רכב בצורה נכונה?

על מנת לא למצוא את עצמנו בסיטואציה בה אנחנו לא מקבלים את מה שמגיע לנו או את מה שאנחנו צריכים, חשוב מאוד לפנות אל Wobi סוכנות ביטוח המובילה בהשוואה ורכישת ביטוחים ולבדוק מה בדיוק החברות השונות מציעות לנו, להשוות מחירים בין החברות השונות ולהחליט איזו פוליסה יכולה להתאים לנו.

המדינה קבעה רף מקסימאלי לעלות ביטוח חובה, אך היא לא קבעה רף מינימאלי ולכן, אנחנו יכולים לרכוש פוליסות במחירים משתלמים. לשם כך אנחנו צריכים להשוות בין הפוליסות השונות ולהחליט איזו מבין הפוליסות יכולה להתאים לנו, הן מבחינת תנאים והן מבחינת עלויות.

כתבה זו היא תוכן מקודם בשיתוף Wobi.