איך להימנע מהידבקות בנגיף קורונה?

כיצד לצמצם את הסיכון להידבק בוירוס הקורונה ? איך לא להידבק בנגיפים בכלל ובפרט בנגיף הסיני - נגיף הקורונה המתפשט בעולם ?

דקל שחף

עודכן בתאריך

ללא קטגוריהבריאות הציבור
כיצד להקטין את הסיכון להידבק בנגיפים בכלל ובוירוס הקורונה בפרט ? צילום אילוסטרציה: Pixabay Mojca JJ

כיצד להקטין את הסיכון להידבק בוירוס הקורונה ? איך לא להידבק בנגיפים באשר הם  ובפרט בווירוס הסיני – נגיף הקורונה האכזרי ? רבים תוהים כיצד להמנע מהסיכון ללקות בנגיף הקורונה במקרה של מגע עם חולה קורונה שלא ידעו עליו, בין אם בישראל או בעודם במהלך שהותם בסין. להלן מספק כללים שעשויים לסייע להפחית סיכון להידבקות.

תסמיני וירוס הקורונה והידבקות

תסמיני המחלה הנגרמת מן הווירוס הסיני – נגיף הקורונה דומים לתסמינים של מחלת השפעת והם כוללים בעיות נשימה, קשיים בנשימה, חום ושיעול. יחד עם זאת תסמיני מחלת הקורונה הנגרמת מנגיפי הקורונה הסיניים באים לידי ביטוי חיצוני בחולה כמה ימים לאחר הידבקותו.

גורמי המקצוע מדגישים כי מעשית אי אפשר להבחין בין חולה שפעת או חולה בוירוס אחר או מחלה נשימתית אחרת לבין הדבקה בנגיף הקורונה הסיני. לכן מאחר והתסמינים דומים מאד לתסמינים של מחלות נשימתיות ווירוסים נפוצים כמו שפעת יש לנהוג משנה זהירות. במקרים חמורים חשוב להדגיש, הסימפטומים אינם מסתכמים בבעיות נשימה חום או שיעול אלא מגיעים לתסמינים של דלקת ריאות קשה, תסמונת נשימתית חמורה, אי ספיקת כליות ועוד.

בין מועד ההידבקות של אדם ועד המועד שהתסמינים פורצים לוקח זמן בו הוא מדבק ולכן למי שמעוניין להפחית את הסיכון להידבק בנגיף הקורונה או בוירוסים אחרים שביטויים החיצוני מועט או קטן, ובפרט להימנע מהידבקות בנגיף זה או אחרים לנוכח אדם הסובל מתסמינים של וירוס הקורונה מומלץ  לנקוט בפעולות אלה על מנת להימנע מהידבקות בוירוס הקורונה הסיני.

איך לא להידבק בוירוס הקורונה ?

אז איך למזער את האפשרות להידבק בנגיף הקורונה הסיני בפרט ובוירוסים ומגיפות אחרות בכלל  ?

    • מסיכת מגן נגד וירוסים : כיסוי האף והפה באמצעות מסיכות בד שמסייעות להפחית את שאיפת הנגיפים אל חלל הריאות. במקרה ואין מסיכת מגן איכותית, ניתן להשתמש במסיכת מגן דקה או להכין מסיכת מגן מבד עבה.

 

    • שטיפת ידיים עם סבון ומים באופן תדיר. לפני אוכל, לאחר יציאה משירותים, לאחר מגע בידיות או בדלתות או במשטחים שבהם נגעו אחרים, לפני טיפול במזון, לאחר מגע עם הפרשות, לאחר שאדם מתעטש, משתעל או לוחץ דם ולאחר מגע עם נייר טישו משומש. במידה ולא ניתן לשטוף ידיים, ניתן להעזר באלכו-ג'ל או במגבוני חיטוי לחים שבהם תצטיידו מבעוד מועד.

 

    • לשים כפפות על הידיים במהלך צאתכם למקומות ציבוריים או בנסיעה בתחבורה ציבורית על מנת ללקות בנגיף או זיהום שמקורו במשטח נגוע.

 

    • להפחית למינימום את השימוש שלכם בכלים, משטחים וחפצים שאחרים נגעו בהם לדוגמה לטסים מסין לישראל לאחר מגיפת וירוס הקורונה מומלץ לא להשתמש בשמיכות או כריות צוואר שניתנות במטוס, לצמצם את המגע בידיות מושבי הכיסאו ולא להשעין את הפנים ללא הגנה על כריות המושב מחשש להידבקות בנגיף.

 

    • הימנעות ממקומות ציבוריים הומי אדם. לדוגמה תחנות רכבת, קניונים ותחבורה ציבורית כמו אוטובוסים או קווי חשמליות כמו באסיה או אירופה.

 

    • הימנעו בעצמכם מלהסתובב במקומות ציבוריים, הישארו בבית, אם אתם חייבים להיות במגע אם אחרים בעת מחלתכם, הקפידו שלא להתעטש אל מרחב ציבורי ללא טישו או בהעדר נייר טישו התעטשו או השתעלו אל מרפק היד.

 

    • הימנעו מביקור לא הכרחי בבתי חולים, מרפאות, קופות חולים או קליניקות רפואיות אם הדבר לא נחוץ, במהלך התפרצות מגיפה ויראלית במקומות בהם ידוע לכם שהיו חולים או שנמצאים חולים החשודים כלוקים בוירוסים מסוכנים כנגיף הקורונה או וירוסים אחרים נגיף הקורונה כמו מחוז חוביי בסין.

 

    • הימנעו מנופש בחו"ל, טיסות לא נחוצות, שהיה או טיסה למדינות או אזורים בהם היו דיווחים על מספר רב של מקרים של הנגיף או מדינות בהן תנאי הסניטציה ויכולתן המינהלית והרפואית של המדינה מוגבלת בטיפול וזיהוי חולים.

 

דילוג לתוכן