איך מאבחנים סלמונלה?

איך מאבחנים חיידק סלמונלה? כיצד יודעים אם אדם נדבק בסלמונלה? באילו מוצרים עלול להופיע חיידק הסלמונלה ואיך נדבקים בו? מהם תסמיני סלמונלה? 

ד"ר לביא סיגמן

עודכן בתאריך

תזונהמדע
איך מאבחנים חיידק סלמונלה? איך יודעים אם אדם נדבק בסלמונלה? צילום: Pixabay Daniel Friesenecker

איך מאבחנים חיידק סלמונלה? איך יודעים אם אדם נדבק בסלמונלה? באילו מוצרים עלול להופיע חיידק הסלמונלה וכיצד נדבקים בחיידק זה? מהם התסמינים של סלמונלה?

מהי סלמונלה? סלמונלה הוא חיידק אשר מוביל למחלת סלמונלוזיס המתרחשת בבני אדם ובבעלי חיים. סלמונלה נוכחת במוצרים כמו בשר עוף, ביצים. בשר בקר, ירקות, פירות ומוצרי חלב לא מפוסטרים עלולים להכיל גם הם את חיידק הסלמונלה. ניתן להדבק בחיידק זה על ידי צריכת מזון המזוהם בחיידק אך גם באמצעות מגע עם בעלי חיים חולים בסלמונלה. אפשר להדבק בסלמונלה גם מחשיפה למי ביוב ושפכים מזוהמים, למשל במדינות לא מפותחות.

תסמינים של סלמונלה

איך יודעים אם אדם נבדק בסלמונלה? מהם התסמינים של סלמונלה?  אבחון במחלת חיידק הסלמונלה נקבע רק לאחר בדיקת מעבדה כאמור. עם זאת לצד בדיקת המעבדה קיימים תסמינים קליניים בדרך כלל אצל מי שלקה במחלה. מהם הסימפטומים של מי שלקה בסלמונלה ?

  1. זיהום דרכי עיכול
  2. חום
  3. שלשול רגיל או שלשול דמי
  4. כאבי בטן
  5. כאבי ראש
  6. בחילה
  7. כאבי שרירים
  8. so cmutv

כאמור חשוב לזכור כי גם אם אנו מתאפיינים בתסמינים אלה, אין הדבר מעיד על כך שמדובר דווקא בסלמונלה ולא בחיידק או נגיף אחר. לכן יש לבצע בדיקה רפואית מעבדתית ולהוועץ ברופא.

איך מאבחנים סלמונלה?

איך מאבחנים סלמונלה? אבחון סלמונלה מצריך בדיקת של תרבית צואה או בחינה של בדיקת PCR. לאחר ניתוח דגימת הצואה במעבדה בתוך 24 עד 48 שעות מקבלים תשובה האם החיידק התגלה במטופל.

אין לערוך אבחון עצמי בחפזון רק על בסיס תסמינים של סלמונלה. זאת כיוון שתסמינים של סלמונלה דומים לתסמינים של חיידקים ונגיפים אחרים.

לכן חשוב להבין שהשיטה איך מאבחנים סלמונלה היא מעבדתית ולא בהתבסס על תסמינים.

 

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן