איך מתחילים שיחה עם אנשים חדשים ?

איך להתחיל שיחה עם אדם חדש שלא הכרנו קודם: 3 טיפים ועיצות מעשיות איך מתחילים לשוחח עם גבר או אישה שאיננו מכירים באופן טבעי

שי לביא

עודכן בתאריך

פסיכולוגיה
איך להתחיל שיחה עם זר. צילום: Julita Bodensee Schweiz Pixabay

רבים תרים אחר עיצות וטיפים מעשיים איך להתחיל שיחה עם גבר או אישה שהם אינן מכירים על מנת ליצור התחלה של אינטראקציה בינאישית. לעיתים מדובר בלהתחיל לדבר עם גבר או אישה שאנחנו לא מכירים ומוצא חן בעיננו, ולעתים בהתחלת שיחה עם שכן חדש, או להתחיל של שיח קצר עם מישהו חדש בעבודה. מטרת השיחה עם אנשים חדשים חשובה, וגם התכנים שיאמרו במהלכה. אך הכישורים שרבים מחפשים נוגעים לטכניקה של התחלת שיחה ולא למהות התוכן בלבד.

הבסיס הרגשי לפני התחלת שיחה

האתגר כיצד להתחיל לדבר עם מישהו חדש אמנם נוגע למספר היבטים פסיכולוגיים ורגשיים אינדיבידואליים. אך מטרת התוכן שלפניכם לא נוגע לטיפול זוגי, טיפול אימוני או פסיכולוגי אלא לעיצות מעשיות וטכניקה שימושית. עם זאת לפני שפונים להיבטים מעשיים איך ללמוד להתחיל שיחה עם גבר או אישה אחרים שאיננו מכירים, כדאי לבחון בעצמנו, עם קרובים אלינו או עם גורם מקצועי האם יש היבטים בתוכנו שנוכל לעבוד עליהם מבחינת בטחון עצמי כדי להגיע אל הטכניקה עם יותר בטחון. דימוי עצמי, דימוי גוף, תפיסה עצמית בינונית או נמוכה עשויים להוות גורם המטרפד את רצוננו בפתיחת שיחה. לכן כדאי להגיע אל השיחה כאשר עשינו עבודה טיפולית במגוון דרכים שעומדות לרשותנו להעצמה רגשית, פסיכולוגית. בטחון עצמי הוא היבט רגשי חשוב ביותר לפני נקיטה בכל טכניקה, טיפ או עיצה איך לפתוח בשיחה עם אדם זר.

איך להתחיל שיחה ?

לפניכם 3 טיפים, עיצות מועילות והנחיות המומלצות ברשת המובאות גם מנסיונם של גולשים לגבי האופן הטבעי ביותר להתחיל שיחה עם גבר שאיננו מכירים או להתחיל שיחה עם בחורה שהכרנו מעט או בכלל לא.

לשדר בשפת הגוף שאנו מעונינים להתחיל בשיחה, חיוך מקדים, מבט חטוף יכול להכין את הקרקע ולאמוד את מידת העניין של הצד השני. עם זאת, גם אם הצד השני לא מחזיר מבט או חיוך עדיין ניתן ברגישות ובהתאם לנסיבות לגשת ולפתוח בשיחה.

לפתוח בשיחה על נושא אגבי

אחד הטיפים איך פותחים שיחה עם גבר שלא הכרת או להתחיל לשוחח עם אישה חדשה בסיטואציות שונות הוא לפתוח שיחה בנושא אגבי. כלומר לא לנסות למצוא נושא חשוב או מהותי שמשותף לשני הצדדים. דהיינו לא לנסות לחפש משהו טוב ומשמעותי לשוחח עליו. אנשים רבים הרוצים לפתוח בשיחה עם גבר או אישה שהם לא מכירים חושבים על משפט פתיחה וחסרי בטחון לגבי איכותו ויעילותו. הם חוששים להיות מובכים או לקבל דחייה.

יצירת השיח הראשוני לשם ביסוס קשר ראשוני להמשך תקשורת בינאישית רחבה לאחר מכן הוא חשוב.  הפתרון לעיתים הוא לפתוח בשיחה לגבי נושא שאינו משמעותי, ולא לגשת לפתיחת השיחה עם האדם הזר באופן ישיר אלא אגב משהו אחר ששואלים אותו או מעירים לגביו.

למשל גבר הרוצה להתחיל לשוחח עם אישה בתור במכולת, או בחוף הים, במקום עבודה או במסיבה, יוכל לשאול אותה לדוגמה משהו מעשי כמו עד איזו שעה פתוחה החנות. שאלות אגביות, כולל שאלות טכניות יכולות לסייע ליצור אינטראקציה ראשונית.

להתחיל שיחה בהתאם לנושא משותף

עיצה נוספת של אנשים המעוניינים להתחיל שיחה בסיטואציה בה לא מכירים את האדם, היא לחשוב מראש באותה סיטואציה על שלושה דברים המשותפים לכם, או המעניינים אתכם לגבי הגבר או האישה שאיתם אתם רוצים לפתוח בשיחה. אם מדובר באדם שתרצו להכיר למטרת זוגיות אז תוכלו לנסות לשאול שאלות שנוגעות למשל לסיטואציה החברתית. אם גבר נמצא למשל במסיבה, במועדון, בפאב, בבריכה, בחוף הים או בקולנוע, נוכל להעיר הערה לגבי המשחק בסרט הקולנוע, הערה על הבריכה, לשאול לגבי העדפות של האדם השני באשר לבריכה או לים ולהיות חיובי וקשוב. ניתן לשלב בתוך השיח מחמאות עדינות הקשורות למראה של הגבר או האישה, לאופי הלבוש, לתספורת, לאדיבותם, להתנהגותם, למקצועיות למשל ועוד.

רצוי לחשוב על מספר נושאים שיכולים להיות משותפים שאיתם ניתן להתחיל בשיחה עם האדם הלא מוכר. ואז כדאי לחשוב על שתי שאלות או יותר שקשורות לנושא זה ולעבד אותן בראש באופן שישמעו טבעיות כדי לפתוח בשיחה בהקשר המתאים.

 

לשאול שאלות מורכבות ולא שאלות כן ולא

על מנת להתחיל שיחה ולהמשיך אותה מבלי שתיקטע כדאי לחשוב על שאלות כמו כיצד, למה, מדוע, לשם מה ובאיזה אופן ולא שאלות של האם. שאלות שהתשובה עליהן יכולה להתמצות בתשובה כן או לא יכולות להיות פתח להתחלת שיחה רק אם יש באמתחתכם לאחר התשובה שתקבלו שאלות נוספות מהסוג שמבקש מהצד השני לפרט. גם שאלות של איפה אינן מסייעות רבות להמשך שיחה.

למשל לשאול גבר או אישה שאינכם מכירים איפה נמצא דוכן מסוים, או היכן ניתן לרכוש משקה אלכוהולי או היכן הכניסה למקום מסוים יוכלו להוביל לתשובה קצרה מעשית שתסגור את השיחה ולכן אם זה סוג השאלה שבחרתם לשאול מיד לאחר מכן היו מוכנים עם שאלות נוספות לפתיחת השיחה. למשל לאחר שמתחילים שיחה ושואלים אדם היכן רכש את המשקה האלכוהולי או פריט לבוש מסוים אז לשאול האם המשקה שווה או שיש להם המלצות טובות יותר או להחמיא על משהו אחר.

 

דילוג לתוכן