איך מתחסנים בחיסון קורונה?

איך מתחסנים בחיסון קורונה: האם אפשר לבחור בין סוגי חיסונים? האם צריך להיות עם מסיכה בעת קבלת החיסון ולאחר החיסון ? מתי אפשר לקבל את החיסון ?

דקל שחף

עודכן בתאריך

בריאות הציבורנגיף קורונה
איך מתחסנים כנגד קורונה ? הנחיות ושאלות ותשובות לגבי חיסון קורונה בישראל. צילום:Pixabay fernando zhiminaicela

מאות אלפים מחיסוני חברת פייזר כנגד נגיף הקורונה הגיעו לישראל. ועדת תעדוף החיסונים החליטה כי הצוותים הרפואיים יהיו אלה שיקבלו את החיסונים בשלב המקדמי. במקביל יקבלו גם אוכלוסיות בסיכון את החיסון נגד קורונה של פייזר. איך מתחסנים בחיסון נגד קורונה ? מה צריך לעשות כדי לקבל את החיסון ? איך להתנהל בחיסון, לפניו ולאחריו.

לפניכם תשובות לשאלות אודות חיסון הקורונה. זאת בהתבסס על הנחיות ומידע שונה שפורסם, לרבות משרד הבריאות.

האם אפשר לבחור בין סוגי חיסוני קורונה שונים ?

כרגע נכון לדצמבר 2020, הגיע ארצה חיסון של חברת פייזר. חיסון זה אושר על ידי מינהל המזון והתרופות האמריקאי FDA. אין בישראל עדיין חיסונים מסוגים אחרים. כאשר יגיעו ארצה חיסונים מסוגים אחרים, משרד הבריאות יחליט עבור קופות החולים כיצד והאם ניתן לבחור בין החיסונים.

 

מהו החיסון נגד קורונה שפותח על ידי חברת פייזר ?

החיסון כנגד נגיף הקורונה שפותח על ידי חברת פייזר ואושר לשימוש כבטוח ויעיל יוצר בטכנולוגיה חדישה. החיסון הוא בטכנולוגית mRNA הידועה לעולם הרפואה. טכנולוגיה זו היא בניגוד לטכנולוגיות קיימות שבהן מוחדר חיסון של הנגיף מומת או מוחלש.

 

מתי אפשר לקבל את החיסון ?

וועדת התעדוף של משרד הבריאות תקבע מי מקבל את החיסונים בשלבים הראשונים. זאת לאחר חיסון הצוותים הרפואיות ואוכלוסיות בסיכון בעלי מחלות רקע ומבוגרים.

עבור אוכלוסיות אלה, יתואם תור בפניה ישירה אליהן מטעם קופות החולים. בקופות החולים, אוכלוסיות אלה יכולות לפנות למוקד קביעת התורים או לאתר האינטרנט או האפליקציה של הקופה ולקבוע תור לחיסון קורונה.

עם זאת מפרסומים שונים מעריכים כי בתוך שבועות ספורים החיסונים כנגד נגיף הקורונה יפתחו לקהל הרחב.

 

איך ניתן להמנע מהידבקות עד שאקבל חיסון  ?

עד לקבלת חיסונים, יש להקפיד על כללי הריחוק החברתי. כדאי להקפיד במיוחד בתקופה זו. דווקא כעת שהחיסון בפתח, חשוב להשמר מהדבקה. זאת במיוחד לנוכח העליה בתחלואה וההזדמנות להתחסן ולהתגונן מהסיכון בקורונה.

 

כמה פעמים צריך להתחסן כדי להיות מוגן ?

על פי המחקר, על מנת לזכות בהגנה מקסימלית של החיסון מפני נגיף הקורונה נדרש המטופל לקבל שתי מנות של חיסונים. את החיסון השני מקבלים שבועיים עד חודש לאחר מנת החיסון הראשונה. תור לחיסון השני יקבע מיד בסמוך למנת החיסון הראשונה.

 

האם צריך להיות עם מסיכה בעת קבלת החיסון ולאחר החיסון ?

במהלך קבלת החיסון יש צורך לעטות מסיכה כדי למנוע הידבקות והדבקה בנגיף. לאחר קבלת שתי מנות החיסון עדיין יש לעטות מסיכה. זאת מאחר וכך ניתן למנוע הדבקה והידבקות עד היווצרות נוגדנים. כמו כן לא ברור עדיין האם אדם שמקבל את החיסון ולא יכול להידבק בקורונה, עלול להדביק אחרים בקורונה.

דילוג לתוכן