אימון נערים יעיל נגד אלימות רומנטית

ממצאי מחקר חדש מעלים כי אימון קואצ’ינג- מנטורינג של נערים מסייע להפחתת אלימות על רקע רומנטי

אלימות בני הנוער בבתי הספר הולכת וגוברת. אחד מסוגי האלימות בקרב בני נוער היא אלימות על רקע רומנטי המוגדרת כאגרסיביות אלימה ברמה הפיזית, המינית או הרגשית.
ממצאי מחקר חדש מעלים כי תכנית התערבות פשוטה שהועברה לבני נוער תלמידי תיכון על ידי מאמני הספורט שלהם, הצליחו לסייע בהפחתה מובהקת ומשמעותית ברמת האלימות על רקע רומנטי של בני הנוער הצעירים כלפי בנות. 

אימון ומנטוריניג. מקור: ויקיפדיה. ברשיון cc3-by. מאת: Sage-Ross-Ragesoss
אימון ומנטוריניג. מקור: ויקיפדיה. ברשיון cc3-by. מאת: Sage-Ross-Ragesoss

התכנית הקרויה : מאמנים ילדים לגברים נעזרת בהשפעה שיש לדמויות החיקוי החינוכיות כמו מאמני הספורט שלהם על התנהגותם של בני הנוער בהפחתת התנהגויות שליליות. התכנית מבוססת על עקרונות סובלנות זוגית ורומנטית והמאמנים בה מלמדים את התלמידים המתאמנים באמצעות ערכות אימון המכילות קלפי אימון המציעים אסטרטגיות התמודדות ושיחה פתוחה לגבי אלימות על רקע רומנטי.

ממצאי התכנית העלו כי לאחר תכנית ההתערבות, דיווחו בני הנוער שעברו את התוכנית על כך שהם יתערבו ויפסיקו התנהגויות שלהם ושל בני נוער אחרים שנהגו באלימות על רקע מיני ורומנטי באופן פוגעני באופן שימנע מעמיתיהם לנהוג באופן פוגעני כלפי נשים, בשיעור גבוה באופן משמעותי בהשוואה לצעירים שלא עברו תוכנית התערבות מעין זו.
גם בארצות הברית שיעורי האלימות לסוגיה גבוהים ושיעורי האלימות על רקע רומנטי מגיע לרמה גבוהה עד כדי שאחת מכל שלוש צעירות מדווחות על כך שחוותה אלימות פיזית, רגשית או מילולית כלפיה מצד בן זוג עימו יצאה.
החוקרים מציינים כי אימון של בני נוער באמצעות מערכת יחסים של מנטורינג Mentoring הוכיחה את עצמה, לפי ממצאי המחקר כאפיק יעיל של העברת מסרים פשוטה של כבוד, שיח והימנעות מאלימות והללו מציינים כי פירותיה של התוכנית ייקטפו במיוחד במהלך השנים שלאחר מכן.

המחקר נערך בקרב 2000 בני נוער אתלטים בין כיתה ט לכיתה י”ב ב16 בתי ספר בארבעה מחוזות שונים בסקרמנטו שבקליפורניה בין שנת 2009 לשנת 2010.
ממצאי המחקר שפורסמו בכתב העת JOURNAL OF ADOLESCENT HEALTH על ידי חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה בסקרמנטו.