אימון Coaching בשיטת NLP-פ.הייז

שם הספר:  אימון Coaching בשיטת NLP

המחבר : פיל הייז

הוצאת הספרים :  הוצאת “אח”

מספר עמודים : 163

סוג כריכה: רכה

תחום : שיטת NLP, אן.אל.פי,  אימון, קואצ’ינג, אימון אישי, מנטורינג, פסיכולוגיה ופסיכותרפיה, מאמני מנהלים, מאמנים לחיים ייעוץ, שפה, לינגוויסטיקה, ראפור, חישה וחושים, אימון בתחום מערכות יחסים וזוגיות,  אימון עסקי, בטחון עצמי, פתרון דילמות, Neuro Linguistic Programming , גוף-נפש, קבלת החלטות, עוגנים פסיכולוגיים חיוביים ושליליים

תקציר :

בספרו “אימון Coaching  בשיטת NLP” מתאר פיל הייז את שיטת הקואצ’ינג המצליחה NLP – Neuro Linguistic Programming עבור מי שמעוניין להעמיק בתחום האימון האישי, תלמידים בתחום, מוסמכי NLP ובמיוחד למאמנים של מנהלים ול”מאמנים לחיים”.

בספרו מתאר הייז את תחום האימון, מגדיר אותו ומבקש לעשות סדר מתודולוגי בתחום הידע הקרוי קואצ’ינג, ומיפויו בהשוואה למנטורינג Mentoring , פסיכותרפיה וייעוץ. המחבר מבהיר את מאפייניו של קואצ’ינג כתהליך ולא מתן עיצות, מתאר את הרקע לאימון ומה מתרחש במפגש האימון. לאחר מכן, הייז מבהיר מהו הNLP, מה מקורותיו ומשמעותו בעיני המחבר, מה הפעילות הסינרגטית שבין אימון לבין NLP ועוד.

בהמשך מפרט הייז על הנחות היסוד הבסיסיות של שיטת הNLP וביניהם אודות המפה המנטלית של המציאות הסובייקטיבית, מודלינג ושכפול הצלחה, שינוי התנהגות והגברת סיכוי הצלחה, החיבור בין גוף לנפש, איתור משאבים, משמעות התקשורת והיחסים הבינאישיים, שינוי הגורר בעקבותיו שינוי, כוונות חיוביות בשורש התנהגויותינו, כישלון כמשוב, המתאמן כמלול הקובע את יעדיו ועוד.

בהמשך מפרט המחבר את עקרונות האימון לעומק: כך בנושא ראפור באימון- הוא מתאר את טיבו, כיצד ניתן ליצור ראפור עם המתאמנים בתהליך הקואצ’ינג ואיך מסייע הראפור למתאמנים במערכות היחסים שלהם. עוד מרחיב המחבר סוגיות כגון שפה ותזוזת עיניים, תבניות שפה, פיתוח גמישות, הלימה ועקיבה והקשר למערכת החושית ומצב הרוח של הקואצ’ר והמתאמן, מערכות יחסים, אסרטיביות , שינוי עצמי ושינוי הזולת, מטא-מראה ככלי מסייע בסיטואציות קבוצתיות ועוד.

עוד עוסק המחבר בפיתוח בטחון עצמי וקבלת החלטות, זיהוי ויצירת עוגנים פסיכולוגיים חיוביים ושליליים, הדמיה חיובית, מיומנות וטכניקות שבאמצעותן יכול הקואצ’ר- המאמן לעזור למתאמן להצליח בתחום האישי ובתחום המקצועי וביניהן טכניקת “תוצאות מובנות כהלכה”, היבטים פיזיים של מיקוד בתוצאה או בהצלחה, טיפול באמונות מגבילות והנחות יסוד שליליות, תבניות על, טכניקת “האני האחר”, “דיאלוג בין חלקים” ועוד.

הספר מלווה בתיאור של טכניקות שימושיות למאמן, מלווה בדוגמאות ותיאורי מקרים אמיתיים מנסיונו העשיר של המחבר כמאמן מנוסה בתחום, והוא כולל גם תרשימים והסברים לבעלי רקע בתחום.