אינטליגנציה רגשית-ד.גולמן

שם הספר: אינטליגנציה רגשית

המחבר : ד”ר דניאל גולמן

הוצאת הספרים : מטר

מספר עמודים :391

סוג כריכה: רכה

תחום : פסיכולוגיה, תקשורת בינאישית, רגשות, אושר, פסיכולוגיה ארגונית, פסיכולוגיה חיובית,

תקציר :

בספר פורץ הדרך, “אינטליגנציה רגשית” מעניק המחבר דניאל גולמן מבט מעמיק על מושג האינטליגנציה ומדגיש את ההכרח להתייחס ולהעמיק בנושא האינטליגנציה הרגשית של בני אדם, המהווה גורם בעל חשיבות רבה לתפקוד האדם בסביבתו החברתית, המשפחתית, הזוגית, הארגונית והתעסוקתית בחיי היומיום.

לשם מה קיימים הרגשות שואל המחבר בפתיחת הספר ומעניק מענה בדמות “מדריך במסע דרך הבנות מדעיות לגבי הרגשות… להבין מה פירושה של הכנסת האינטליגנציה לתוך הרגש, וכיצד עושים זאת” .

הספר מתאר את עולם הרגשות, מאפשר מבט מרתק על “תגליות חדשות אודות הארכיטקטורה הרגשית של המוח, שמציעות הסברים לאותם רגעים מביכים ביותר בחיינו… וכן על מה שאנו יכולים לעשות כדי לדכא את הדחפים הרגשיים היותר הרסניים או תבוסתניים שלנו.”.

עוד מרחיב הספר אודות היכולות הרגשיות, קריאת רגשות הזולת והבנתו,  הפסיכולוגיה בהקשר הארגוני והחברתי, והשליטה בדחפים הרגשיים המהוות את האינטליגנציה הרגשית.

בהמשך מתאר ד”ר גולמן את ההבדלים הבינאישיים בכישורים אלה ואת משמעותם המעשית בהתנהלות במערכות יחסים, בקשרים, ביחסי עבודה, בארגון ובכלל בהצלחת הפרט בחיי היומיום.

לסיום בוחן המחבר את ההשפעות השליליות בהעדר יכולות אלה ועוסק במשמעות הקניית יכולות רגשיות ועיצוב הכישורים של הילד באופן מעשי.