איסור יציאה לשבע מדינות

בשל חשש מהידבקות ישראלים החוזרים מחו"ל בווריאנט ההודי של נגיף הקורונה החל מהיום תאסר טיסה של ישראלים למדינות עם תחלואה גבוהה

מערכת האתר

עודכן בתאריך

נגיף קורונה
המצב כיום - 4 לאפריל 2020: מפת המדינות אליהן התפשט נגיף הקורונה - הוירוס הסיני קוביד 19 COVID המתפשט בעולם. מפה באדיבות מרכז בקרת ומניעת המחלות האמריקאי CDC

בשל חשש מהידבקות ישראלים החוזרים מחו"ל בווריאנט ההודי של נגיף הקורונה החל מהיום תאסר טיסה של ישראלים למדינות עם תחלואה גבוהה.

על רקע מגיפת הקורונה והתפשטותה הקטלנית במדינות שונות, החל מהיום תיאסר יציאה מהארץ לשבע מדינות נגועות בנגיף. הממשלה אישרה כבר בשבוע שבעבר איסור יציאה מהרץ למדינות אלה. איסור היציאה מהארץ למדינות אלה לא תקף לגבי קונקשן לעצירה ביניים ליעד אחר.

איסור לטוס למדינות עם תחלואה גבוהה

המדינות שאליהם אישרה הממשלה איסור הן הודו, ברזיל, מקסיקו, טורקיה, דרום אפריקה, אתיופיה ואוקראינה. ההחלטה על איסור הטיסה למדינות אלה תהא בתוקף עד 16 למאי. ייתכן שמשרד הבריאות יביאו להארכת תוקף האיסור. זאת כתלות בתחלואה במדינות אלה והיבטים נוספים.

יחד עם זאת, ניתן יהיה לעצור בנמלי תעופה של מדינות אלה לצורך טיסה קונקשן. השהות מותרת לצורך טיסת המשך עד 12 שעות. במקרים חריגים וועדת חריגים תאפשר לטוס למדינות אלה. השבים ממדינות אלה, יחויבו בבידוד, גם במידה וקיבלו חיסון או החלימו מהמחלה של נגיף הקורונה.

תחלואה מועטה בישראל

בישראל חוששים מייבוא הווריאנט ההודי או מוטציה אחרת לנוכח האטת הההדבקות בארץ. מגמת בלימת התחלואה על רקע החיסונים נמשכת. אתמול התגלו רק 47 מקרים של מאומתים חדשים. בישראל כיום ישנם 1288 חולים פעילים. מהם מעל 1000 בביתם, 27 בבתי מחלון ו173 בבתי חולים. 104 חולים מצויים במצב קשה. מתוכם נמצאים 64 חולים במצב קריטי. 62 חולים מונשמים.

אתמול נערכו 28,494 בדיקות קורונה. אחוז הבדיקות החיוביות אתמול היה 0.2 אחוזים בלבד. עד כה נפטרו בישראל 6,366 חולי קורונה. עד כה אומתו מעל 838 אלף חולי קורונה בישראל.  מספר המתחסנים בישראל אשר מקבלים חיסון ראשון התמעט במידה רבה. עד כה התחסנו במנה ראשונה בישראל 5.4 מליון ישראלים. במנה השניה התחסנו 5,054,606 ישראלים נכון ל3.5.2021.

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן