אירופה: משבר הפליטים מסוריה

בתום שבועות מסע מפרכים : אלפים מהפליטים הסורים מגיעים לאוסטריה ולגרמניה שהבטיחו לקלוט רבים מהם

בתום ימים ארוכים של משבר, בהם סירבה הונגריה לאפשר למהגרים שהגיעו אליה דרך סרביה כפליטים בעיקר מסוריה, לומדת הקרבות, אך גם מאפריקה ועיראק, הודיעה קנצלרית גרמניה כי ארצה תקלוט את הפליטים וכי גרמניה יכולה להתמודד עם שילובם במדינה וכן הוסיפה כי מבחינה חוקית אין מגבלה על כמות הפליטים שגרמניה תוכל לקלוט. זאת על רקע העובדה שבתקופה האחרונה גרמניה כבר מקבלים אלפי פליטים מאפריקה והמזרח התיכון לגבולותיה.
לאור משבר הפליטים באירופה, פרופ’ ארנון סופר, ראש קתדרת חייקין לגאואסטרטגיה באוניברסיטת חיפה, טוען כי כל מה שקורה כרגע באירופה הוא רק ראשיתו של הצונאמי. לא מדובר באירוע חד פעמי שיחלוף עוד כמה ימים – מדובר על הגירה גדולה כדוגמת ההונים או גויי הים.

לדבריו, כרגע אפריקה גדלה מהר ולא יכולה לתת מענה למיליונים שנולדים בה, משבר המים באזור רק הולך ומאיץ, המזה”ת ממשיך להתפורר והאקלים ממשיך להכות. “ברור שמיליוני מחפשי מקלט יגיעו לאירופה: אין במרחב אסיה – אפריקה עוד יבשת עשירה מחד וזקוקה לכח אדם צעיר מאידך כמו אירופה. בנוסף, אירופה עייפה ממלחמות וגם שבוייה בסיסמאות שהמציאה בעצמה כמו דמוקרטיה, ליברליות, אחוות עמים, קריסת חומות, אירופה מאוחדת וכו’. אותו דבר גם לגבי פליטים סורים, עירקים ואיראנים, ואם המגמה הזאת תימשך – נראה בקרוב באירופה גם פליטים מפקיסטן. אלה סיסמאות שקשה בשעת מבחן לעמוד מאחוריהן ולכן אני צופה שכתוצאה מההגירה הזאת אנו נהיה עדים להתחזקות הימין והקצנה ביחס למהגרים בשנים הקרובות”, סיכם פרופ’ סופר.