אליפות אירופה בכדורגל או טורניר מקומי? איך עידוד הקבוצה משפיע?

מעודדים באליפות אירופה בכדורגל או קבוצה המקומית? איך עידוד הקבוצה משפיע על השחקנים לטובה, איך היותנו אוהדי קבוצה מועיל? ומה הסיכון הבריאותי?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

כושר וספורט
אליפות אירופה בכדורגל או טורניר מקומי? כיצד עידוד הקבוצה משפיע ? צילום: PEXELS

נהנים לעודד את מכבי תל אביב בכדורגל? משתוקקים להמריץ את השחקנים של ריאל מדריד במשחק נגד פריז סן ז'רמן ? מחקר מעניין מצביע על כך שהרגשות, האכזבות והתחושות במשחק כדורגל יכולים אפילו להועיל. לצד זה, מחקר אחר מצביע על כך שהרגשות צריכים להיות באיזון שכן רגשות חזקים מידי עלולים לגרום להתקף.

במחקר שערכה חברת מאסטרקארד בקרב 12 אלף אוהדי כדורגל מאירופה התגלו ממצאים מרתקים. כך למשל האוהדים מאמינים שהרגשות שהם חשים מובילים את השחקנים למשחק איכותי יותר. ומה עוד מגלה המחקר ?

מעבר למשחקים מקומיים כמו חצי גמר גבע המדינה, בהם נוכל לעודד את מכבי חיפה או להמריץ בקריאות אמוציונליות את בית"ר ירושלים, תחרויות בין לאומיות עשויות לתת דרור לרגשות גם בהקשר לאומי ובין לאומי. כך, משחקי המונדיאל, הליגות הלאומיות או אליפות אירופה בכדורגל – תחרות כדורגל המרכזית לנבחרות של מדינות המופקת על ידי איגוד התאחדויות הכדורגל האירופיות UEFA.

אולי יעניין אותך גם:

כשמדובר באירועים בינלאומיים אליפות אירופה בכדורגל – האמוציות בשיאן. האוהדים מגיעים בהמוניהם, אלימות עלולה להתפרץ והאכזבות לצד השמחה מתעצמות. כך, אליפות אירופה בכדורגל – היא תחרות כדורגל מרכזית הנערכת מידי 4 שנים. איגוד אופ"א מפיק את התחרות החל משנת 1960. בעבר נקראה התחרות גביע אירופה לאומות. אליפות אירופה בכדורגל נערכה בפעם האחרונה מ11 ליוני 2021 ועד 11 ביולי 2021. היא התקיימה ב11 ערים שונות ביבשת אירופה. התחרות הייתה אמורה להתקיים בשנת 2020. זאת לאחר שהיא התקיימה במהלך שנת 2016. ולפני כן במהלך שנת 2012. לכן אליפות אירופה הבאה בכדורגל צפויה להתקיים ב2024. אז הרגשות גואים והקהל נאסף ביציעים,  ואז נשאלת השאלה כיצד הללו משפיעים על הקבוצות?

האם לאהוד קבוצה מועיל או מזיק לבריאות ?

אוהדי הפועל תל אביב? קניתם כרטיס לחצי גמר גביע המדינה? מעריצים את כריסטיאנו רונאלדו? ממצאי המחקר שערכה מאסטרקאד בשנת 2021 העלתה מספר ממצאים מרתקים. לפי הממצאים 9 מתוך 10 אוהדים חושבים שהרגשות שלהם מובילות את השחקנים בקבוצה שהם מעודדים לשחק משחק כדורגל טוב יותר.כאמור במחקר השתתפו כ-12 אלף אוהדי כדורגל.

עוד העלו הממצאים כי מעל 85% מהאוהדים חושבים שעצם היותם אוהדי קבוצת כדורגל, גורמת להם לאופטימיות באופן כללי. 6 מתוך 10 אוהדים ציינו שהעובדה שהם חווים עליות ומורדות רגשיות במהלך המשחק, אכזבות בכישלונות קבוצת הכדורגל שלהם בטורנירים מהווה הכנה טובה להתמודד עם חוסר וודאות כפי שנדרשה בסביבת חוסר וודאות כמו שארעה בקורונה.

לצד זה עדויות מחקריות נוספות מצביעות על התועלות וההיבטים החיוביים בהיות אדם אוהד קבוצת כדורגל: שיפור דימוי עצמי או בטחון עצמי ותחושות של קשר חברתי, סוציאליזציה והיותו קשר ממארג חברתי אליו הוא מרגיש שייך. אז אפשר להמשיך להנות, לעודד ולהתאכזב מהקבוצה, ולהתנחם בתועלת בכך אך לא להגזים. רגשות חזקים מידי משפיעים באופן שלילי.

לצד ההיבטים החיוביים בהיותו של אדם אוהב, עלולים להיות לאהדת הקבוצה השפעות רגשיות שליליות כמו חרדה או דכדוך עקב הפסדה של הקבוצה. כך, ממצאי מחקר שנערך בקרב יותר מ10,000 חולים עם בעיות לב חריפות באירופה בין שנת 2007 לשנת 2018 גילה מה הקשר בין רגשות חזקים במיוחד לבריאות הלב של האוהדים. המחקר הוכיח כי רגשות משמעותיים שליליים עקב הפסד של קבוצת כדורגל נמצא כקשור עם בעיות לב של האוהדים. במחקר בדקו המדענים את הקשר בין הפסד של קבוצת כדורגל לבין כמות התקפי הלב לאחר מכן. המדענים מצאו כי יום אחרי שהקבוצה הפסידה במשחק הכדורגל במשחק בית, נרשמה עלייה של מעל 25 אחוז מהרגיל בכמות אירועי הלב. תופעה זו לא אובחנה בקרב נשים.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן