אמנות שימושית למבוגרים

מהי אמנות שימושית ולמי היא מיועדת ?

ד"ר לביא סיגמן

עודכן בתאריך

פסיכולוגיהחדשות חמות
יצירתיות וקוגניציה. מקור: ויקיפדיה ברשיון CC3-by-sa. איור: Oliver Alvarez

אמנות שימושית למבוגרים

מהי אמנות שימושית? אמנות שימושית כוללת מגוון של תחומי ידע כמו עיצוב, צילום, אדריכלות, עיצוב אופנה, פיסול, עיצוב תעשייתי, עיצוב גרפי, עיצוב פנים, ארכיטקטורה ואמנות דקורטיבית. אמנות שימושית עשויה להיות בגד, תכשיט, רהיט, יצירה מזכוכית, טפט על הקיר וכל מה שנמצא סביבנו. כלומר, אמנות שימושית נמצאת בכל מקום, מצמידים ועד סריגים, מתחפושת ועד פוסטרים וכריכות.

למי אמנות שימושית מיועדת? אמנות שימושית מתאימה גם לילדים לטובת פיתוח חשיבה או מוטוריקה, וגם למבוגרים כך שניתן ללמוד אמנות בכל גיל. אמנות שימושית למבוגרים היא דרך יצירתית המובילה לפיתוח הדמיון, מקנה ידע ומרחיבה אופקים. אמנות שימושית היא יומיומית והיא לא יצירת אמנות שתלויה במוזיאון ואין לנו גישה אליה, יצירת אמנות יכולה להיות גם מאפרה שיצרתם מחימר או חנוכייה שהילד הכין בגן כך שאפשר ליהנות ולערוך שימוש חוזר ביצירות באמצעות שימוש בהן ביום-יום.

אמנות שימושית כוללת שיטות, טכניקות, חומרים ומגוון של דרכי שימוש ויצירה בחומרים יומיומיים,  תוך שימת דגש על עריכת היכרות ולמידת סגנונות יצירה אמנותיים תוך שימוש ביצירת חפצים שימושיים. בלימודי אמנות שימושית מתנסים במגוון טכניקות ושיטות יצירה על מנת לפתח נקודת מבט יצירתית וחדה. שימוש בחומרים ליצירת אמנות שימושית מפתח את הדמיון, מקנה ידע בנוגע לסוגים שונים של חומרים ודרכי עיצוב ותורם לחשיבה יצירתית.

אמנות שימושית היא בעלת ערך אקולוגי וחברתי, מכיוון שאמנות שימושית שמה במרכזה שימוש חוזר בחומרים ושמירה על הסביבה. אפשר להשתמש בבקבוקי פלסטיק בתוך אגרטלים, מטריות שבורות יכולות להוות בסיס לפסלים, נורות שנשרפו יכולות לשמש כקישוט אם מפעילים את הדמיון ויש עוד אינספור דוגמאות ושימושים אפשריים בחומרים שניתן למחזר.

אמנות שימושית למבוגרים יכולה לתרום משמעותית לתהליך העצמה אישית. בריאה של מציאות חדשה באמצעות העצמה אישית תעניק למשתתפים את היכולת לגלות את הכוחות הנפשיים הטמונים בנו, אלו שמדוכאים תחת מעטה חיי השיגרה היום יומית, העומס, המטלות והחובות שלנו. אף פעם לא מאוחר לצאת אל מסע של גילוי מחדש, באמצעות העצמה אישית שתאפשר לנו לפרוש כנפיים ולעוף הכי רחוק שרק אפשר. אחת הדרכים ליישום תהליך העצמה עצמית רב עוצמה, היא באמצעות שיטת נוביצקי המספקת את הכלים הנכונים לבריאת המציאות בה תרצו לחיות ואת האמצעים לביסוס הצלחתכם לאורך זמן. כלים אלו יאפשרו לכם להיפתח, להתפתח ולהכיר את עצמכם לעומק, ובאמצעותם תוכלו להתמודד עם האתגרים השונים הניצבים בפניכם לאורך הדרך.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן