אנגליה:ענישת שימוש בקנאביס כמו קוקאין

האם דינו של שימוש בקוקאין, טינה, סם הדוקטור או הרואין דומה לשימוש בקנאביס ולכן מצריך צעדי ענישה ואכיפה דומים? בישראל התשובה על כך היא שלילית. ואולם בממלכה המאוחדת פרסמו תקנות כנגד משתמשים בסמים הנוקטות באותם אמצעי ענישה וחינוך בקנאביס כמו בסמים קשים כמו הרואין.

בתקנות אשר מפרטות את דרכי הענישה והאכיפה כנגד משתמשי סמים, זוכה הקנאביס ליחס זהה לזה של סמים קשים כמו מתאמפטמין, הרואין, קוקאין ואחרים. על פי התקנות, אדם שעבר עבירה ראשונה של צריכת סמים מכל סוג יידרש לעבור קורס מודעות לסמים.

עלות הקורס תהיה במימון אותו אדם שצרך סמים מכל סוג. אדם שהשתמש בסמים בעבירה שניה יידרש העבריין בקורס ממושך ומעמיק יותר המסביר את השפעותיהם השליליות של הסמים. בנוסף, יידרש אותו אדם לעבור בדיקות סמים אקראיות בתקופת מעקב בה ינוטרו הרגלי הצריכה שלו של סמים. אדם שיעבור שתי עבירות, ידרש לעבור אם יבצע עבירה שלישית את הקורס וכן יעמוד בפני סנקציות כמו החרמת רשיון הנהיגה או דרכון, הליכים שיפוטיים ועוד.

עוד באותו נושא

 

השפעות של טינה – קריסטל מת’

בבריטניה מנסים להלחם בתופעה של שימוש בסמים קשים וקלים כאחד ומסווגים אותם בכפיפה אחת כגורמים המשליכים באופן שלילי על המשתמש בסמים ועל סביבתו. בין אם מדובר בשימוש בסם קריסטל מת’ או מתאמפטמין ובין אם מדובר בקנאביס, החוק הבריטי ינקוט באותם צעדים כנגד המשתמש.

בעוד שהשפעותיהם הרפואיות, הרגשיות והפסיכיאטריות של סמים מגוונות ושליליות, כיום נהיר כי השימוש בקנאביס, למרות השלכותיו הרפואיות, הנפשיות והגופניות אינו מוביל לתופעות לוואי ונזקים חמורים והשלכות סביבתיות חמורות באופן זהה לאלו של סמים קשים כמו הדוקטור 3mmc, ג’י – ג’ינה, טינה -קריסטל מת’, הרואין, קוקאין ואחרים הגורמים להתנהגויות אנטי חברתיות, אלימות, סיכון למוות, נזקים לאיברים פנימיים, סיכון להתקפים פסיכוטיים, חרדה, דיכאון, בעיות נפשיות קשות, נזקים ובעיות גופניות כמו התקפי לב, בעיות במערכת העיכול, פגיעה במערכת החיסון ועוד. עם זאת החוק הבריטי אינו מבדיל בין השימוש בסמים קשים וקלים ושרשרת הסנקציות כאמור אינה נבדלת עבור סמים כמו קנאביס ובין סמים כמו הרואין או קוקאין.