אספירין לטיפול בסרטן

ממצאי מחקר חדש מגלים כי אספירין מפחית באופן משמעותי את הסיכון למוות והתפתחות גרורות לטיפול ומניעה בחולי סרטן

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורחדשות חמות
כדורים תרופתיים. מקור: ויקיפדיה ברישיון CC3-by-sa. צילום: David Richfield

חוקרים: שימוש יומיומי באספירין מפחית את הסיכון למוות ממחלת הסרטן

כיצד מסייעת התרופה המוכרת אספירין להפחתת הסיכון לתחלואה ולמוות ממחלת הסרטן ? ממצאי מחקר חדש שפורסמו לאחרונה שופכים אור על שאלה זו ואחרות ומצביעות על השפעתה המיטיבה של התרופה אספירין על הפחתת התמותה בעקבות מחלת הסרטן. 

אספירין Acetylsalicylic acid היא תרופה מדכאת דלקתיות לא סטרואידית המשמשת אנשים רבים באופן תכוף אנשים רבים ברחבי העולם לשיכוך כאבים והורדת חום והיא מסייעת גם כנגד קרישת דם ולטיפול בדלקתיות כרונית. ממצאי מחקרים קודמים העלו כי השימוש בתרופה מסייע להפחתה של מחלות לב קרדיו וסקולריו, התקפי לב ושבץ מוחי.
ממצאי המחקר עולה כי שימוש יומיומי בתרופה אספירין לאורך מפחית את הסיכון לתמותה מסרטן- האסיפירן כך מסתבר מפחיתה את הסיכון ללקות בסרטן וגם מפחיתה את הסיכון למוות בעקבות מחלת הסרטן למי שכבר לוקה במחלה כולל לחולי סרטן שכבר סובלים מגרורות של מחלת הסרטן.

מן הממצאים שהתבססו על שיעורי התמותה של מעל 69,000 נבדקים, העלו החוקרים כי שימוש באספירין באופן יומיומי הפחית את הסיכון הכולל למוות מסרטו ב-15%. שימוש באספירין במהלך תקופה של חמש שנים או יותר הפחיתה את הסיכון באופן דרמטי עוד יותר של 37%.

כמו כן החוקרים מצאו כי שימוש מוקדם באספירין הפחית באופן דרמטי ביותר את הסיכון ללקות בסרטן.
יתר על כן החוקרים מצאו כי מטופלים שהתמשו באספירין במשך 3 שנים מידי יום הפחיתו את סיכוייהם למוות מסרטן ב24% (נשים הפחיתו את הסיכון ב25% וגברים ב23%)
עוד מצאו החוקרים כי שימוש של חולי סרטן המעי הגס בתרופה אספירין על בסיס יומיומי הפחיתו מהסיכון שלהם להתפשטות המחלה בעשרות אחוזים.

החוקרים מצאו כי אספירין משפיע בפרט באופן משמעותי על סיכון למוות ולהתפשטות מחלת הסרטו וגרורות של הסרטן בכלל ובגידולים סרטניים מסוגים ספציפיים כמו סרטו השד וסרטן הוושט בפרט.
ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת היוקרתי The Lancet על ידי חוקרים מהיחידה למניעת שבץ באוניברסיטת אוקספורד באנגליה, מהמרכז למחלות באוכלוסיה באוניברסיטת אדינבורו באנגליה, ממרכזים רפואיים ופרמקולוגיים במילאנו איטליה, מבית הספר לרפואה טרופית והגיינה באוניברסיטת לונדון ועוד

דילוג לתוכן