יעילות אספירין בשילוב תרופה נגד חומציות

ממצאי מחקר חדש מעלים כי שימוש באספירין לחולי לב בציפוי תרופה נוגדת דלקתיות מפחיתה משמעותית סיכון לדימומי כיבה

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורמחלות לב
אספירין. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. צילום: Macic7

חוקרים: ציפוי של אספירין במעטה תרופות נוגדות חומציות מסוג proton pump inhibitor -PPI מסייע להפחתת סיכון לדימומים כיבה

אחת מתופעות הלוואי שמהן סובלים אנשים הסובלים מבעיות לב ואשר משתמשים בתרופת אספירין כטיפול מונע, היא דימומים וכיבים במערכת העיכול. ממצאי מחקר חדש מעלה כי שימוש בתרופות כמו אסיפירן לחולי לב בציפוי תרופתי של תרופות כמו לוסקאומפרזול שהינה תרופה המבוססת על מנגנון משאבת מימן proton pump inhibitor (PPI) עשוי לסייע משמעותית לחולי הלב להמנע מתופעות אלה. 

ממצאי המחקר שהוצגו בכינוס איגוד רפואת הלב האמריקאי American Heart Association התבססו על נתונים של מעל 1,000 נבדקים שקיבלו טיפול תרופתי של אספירין עם או בלי ציפוי של תרופות נוגדות חומציות PPI.

מן הממצאים עלה כי לאחר חודש אחד של שימוש בתרופה היה הסיכון של החולים שנטלו טיפול תרופתי הכולל ציפוי תרופתי של תרופת לוסק– אומפרזול נוגדת חומציות ללקות בכיב קיבה 0.8% בהשוואה לסיכון של 3.4% סיכון לפתח כיב קיבה – אולקוס לחולים שלקחו אספירין רגיל ללא ציפוי PPI.

לאחר שלושה חודשים העלו ממצאי החוקרים כי של שימוש בתרופה היה הסיכון של החולים (במחלות לב) שנטלו טיפול תרופתי של אספירין כולל ציפוי תרופתי של תרופת לוסק- אומפרזול נוגדת חומציות ללקות בכיב קיבה 1.7% בהשוואה לסיכון של 6.7% סיכון לפתח כיב קיבה לחולים שלקחו אספירין רגיל ללא ציפוי.

לאחר חצי שנה של שימוש בתרופה העלו ממצאי החוקרים כי שימוש בתרופה היה הסיכון של החולים שנטלו טיפול תרופתי הכולל ציפוי תרופתי של תרופת לוסק- אומפרזול נוגדת חומציות ללקות בכיב קיבה 3.2% בהשוואה לסיכון של 8.6% סיכון לפתח כיב קיבה לחולים שלקחו אספירין רגיל ללא ציפוי.

לפיכך ממליצים המדענים כי חולי לב הנוטלים תרופות אספירין על בסיס קבוע יעשו שימוש בתרופות PPI נוגדות חומציות להפחתת הסיכון לכיב ודימומים בקיבה.

דילוג לתוכן