אפשרויות לחוגים לילד

השתתפות בפעילות חברתית הממוקדת בעשייה מקצועית בתחום מסוים בחוג עשויה להועיל לכישוריו החברתיים והתפתחותו של הילד. לצד חשיבותה של פעילות הורית חוויתית עם הילד, חוגים לילדים הם חוויה המעניקה לילד התנסות חברתית או יחידנית מעשירה ומיוחדת. הורים רבים תוהים אילו סוגים של חוגים לבחור עבור הילד או הילד. כיום מוצעים חוגים בתחומים שונים. המגוון הוא רב. פעילויות ההעשרה רבות. הורים רבים ניצבים בפני אפשרויות רבות ומבולבלים לגבי סוגי החוגים האפשריים

גן ילדים. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by. צילום: ozgurmulazimoglu-Mirar abajo
חוגים לילדים. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by. צילום: ozgurmulazimoglu-Mirar abajo

סוגי חוגים: אילו אפשרויות לחוגים לילדים ישנן לבחירת ההורים והילדים ?

ישנם שיקולים שונים בבחירת חוג לימוד- לדוגמה מה הם התחומים בהם הילד מתעניין, האם הוא מעדיף פעילות במקום פתוח או במקומות סגורים, האם הוא נהנה מפעילות יחידנית או קבוצתית ועוד. ואולם מעבר לכך, ההורים תוהים לאחר כל השאלות הללו אילו אפשרויות עומדות לרשותם ולרשות הילד בבחירת חוג. לפניכם מספר אפשרויות של סוגי החוגים הקיימים:

  • חוגים בתחום הרפואה האלטרנטיבית, הרוחניות, והמודעות- חוגי יוגה ובייבי יוגה, חוגים של מודעות עצמית לילדים, חוג מדיטציה ועוד.
  • חוגים בתחום האומנות- לדוגמה חוג ציור, חוג פיסול, חוג קרמיקה, חוג לפיסול בנייר, חוג ליצירה באמצעות עץ ,חוג דרמה, חוג לאומנויות הבמה, חוג תיאטרון, תאטרון בובות, ועוד.
  • חוגים בתחום הספורט ואמנויות הלחימה- חוג קארטה, חוג אומנות לחימה סינית, חוג טאי צ’י, חוג כדורגל, חוג כדורסל לילד, חוג התעמלות קרקע, חוג כדורעף לילדים או חוג שחייה.
  • חוגי ריקוד – חוג בלט, חוג ריודי היפ הופ לילד, חוג ריוקדים סלוניים לילד או חוגי ריקוד אחרים.
  • חוגים בתחום המדע – חוג מחשבים, חוג בתחום האינטרנט לילדים, חוג להתנסויות מדעיות ויצירה בתחום המדע
  • חוגי מוזיקה- חוגים להיכרות עם עולם המוזיקה לילדים, חוגי יצירה ותנועה, חוג נגינה בפסנתר, חוג נגינה בכלי נשיפה כמו חליל, חוג ללימוד גיטרה לילד ועוד.