אקופונקטורה כנגד קוצר נשימה במחלת COPD

ממצאי מחקר חדש מצביעים על יעילותה של אקופנקטורה בשיפור קוצר נשימה ותפקוד במאמץ של חולי COPD

מערכת האתר

עודכן בתאריך

רפואה משלימהריאות
אקופנקטורה- דיקור סיני. מקור: ויקיפדיה. מאת : Kyle Hunter

כיצד ניתן להעזר ברפואה המשלימה להקל על חולי COPD ?

אחד התסמינים המפריעים ביותר של חולי הסובלים ממחלת ריאות חסימתית כרונית COPD Chronic Obstructive Pulmonary Disease הוא קוצר נשימה. מחלת ריאות חסימתית כרונית היא שם כולל למחלות הגורמות לחסימה כרונית בקני הנשימה וביניהן מחלות אמפיזמה- נפחת או דלקת סימפונות כרונית. 

דיקור סיניאקופנקטורה קונה אחיזה במחקרי רפואה המערבית כטיפול רפואה משלימה בעל אפקטים בריאותיים, תפקודיים ומערכתיים משמעותיים. ממצאי מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה מספק הוכחות נוספות ליעילותה של רפואה סינית באמצעות דיקור, גם לטיפול בקוצר נשימה, סימפטום שברפואה המערבית מתקשים לטפל בו.

במחקרם ביקשו החוקרים לבחון כיצד משפיע דיקור סיני על מצב קוצר הנשימה של חולים הסובלים ממחלת ריאות חסימתית כרונית המקבלים טיפול רפואי בתרופות. לשם כך חילקו החוקרים במחקר כפול סמיות רנדומלי את הנבדקים החולים לשתי קבוצות בנות 33 ו-34 נבדקים- האחת שקיבלה טיפול דיקור סיני כטיפול משלים לטיפול התרופתי והאחרת שקיבלה טיפול פלסבו של תרופת דמה בה ששימשה כקבוצת ביקורת בה הנבדקים קיבלו טיפול דיקור במחטים בנקודות אקראיות על פני העור, שלא בהתאם לנקודות האנרגטיות לפי הרפואה הסינית המערבית.הנבדקים נבדקו לאחר מאמץ בהליכון, לפני ולאחר הטיפולים על מנת לנטר את המדדים הקשורים לקוצר הנשימה שלהם.

ממצאי המחקר שהתפרסמו בכתב העת Archives of Internal Medicine על ידי חוקרים יפנים העלו כי הטיפול בדיקור סיני השפיע באופן מובהק ומשמעותי על הפחתת קוצר הנשימה שממנו סבלו החולים, לאחר מבחן מאמץ של הליכה בת 6 דקות בהליכון. זאת בהשוואה לחולים שקיבלו טיפול פלסבו (דמה)
עוד מצאו החוקרים שמלבד ההפחתה המשמעותית בקוצר הנשימה של המטופלים בדיקור הסיני בהשוואה לנבדקי קבוצת הביקורת שקיבלה דיקור דמה, המטופלים בדיקור סיני מסורתי זכו גם לשיפור ביכולת לבצע מאמץ גופני, כפי שהתבטא במבחן המאמץ שעברו הנבדקים. ,

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן