ארה”ב: הצלחת ניתוח השתלת פנים

הצלחה בניתוח השתלת פנים מורכב

מומחי המרכז הרפואי מרילנד בארצות הברית דיווחו על הצלחה בהליך ניתוח השתלת הפנים הייחודי שנערך בבית החולים האוניברסיטאי מרילנד.
ריצ’ארד לי נוריד בן נורה לפני כ15 שנים בפניו בתאונת ירי, בנסיבות שלא פורסמו, באופן שהוביל לריטוש פניו. כעת לאחר שנים רבות של חיי פרישות חברתיים, בהם נזקק לעטות לעיתים מסכה על פניו על מנת להסתר את הליקוי בפניו, החל פרק חדש בחייו, לאחר שהרופאים הציעו לו תקווה מחודשת לזכות בפנים רגילות למראה באמצעות ניתוח השתלת פנים חדשני בו בניתוח פלסטי ייחודי מסוגו, שארך מעל 30 שעות השתילו הרופאים לנוריס רקמות פנים כמעין מסכת עור, מהצוואר ועד הקרקפת וכן השתילו לו לשון, שיניים, לסת תחתונה ולסת עליונה.

ניתוח פלסטי. מקור: ויקיפדיה ברשיון חופשי. באדיבות US NAVY. צילום: Lt. Arwen Chisholm
ניתוח פלסטי. מקור: ויקיפדיה ברשיון חופשי. באדיבות US NAVY. צילום: Lt. Arwen Chisholm

לפני מספר ימים דיווחו רופאיו של ריצ’ארד נוריס על כך שהוא מתאושש באופן מיטבי, וכי הוא החל להריח ריחות, לחוש במגע של עור הפנים שלו, להתגלח ולצחצח את שיניו, שגם הו הושתלו בפניו כאמור, יחד עם הלסת.
מעל עשרים ניתוחי השתלות פנים בוצעו בעבר ברחבי העולם. ניתוח השתלת פנים מורכב ביותר ודומה בו הושתלו פנים חדשות שכללו לסת, אף, שיניים, עור פנים ולחיים לאדם שפניו נפגעו קשות בתאונה, נערך לפני שנתיים בספרד על ידי צוות של עשרות מומחים וזכה לסיקור תקשורתי נרחב.

ניתוח פלסטי של השתלת הפנים הראשונה בעולם נערך בצרפת בשנת 2005 לאישה שפניה הושחתו על ידי נשיכת כלב.

לצפייה בסרטון, תמונות ובידיעה אודות הניתוח המורכב שעבר ריצ’ארד נוריס :  http://www.youtube.com/watch?v=DJ2U56ZIXgsktjr