ארה"ב: חיסון בנים כנגד וירוס הפפילומה

הוועדה האמריקאית לחיסונים המליצה לחסן גם בנים בגילאי 11-12 כנגד וירוס הפפילומה בשל השפעתו על תחלואה בסרטן בקרב גברים

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורחדשות חמות
חיסון. מקור: ויקיפדיה ברשיון חופשי. באדיבות .US-LBL.gov

הוועדה המייעצת האמריקאית ממליצה: חיסון בנים כנגד וירוס הפפילומה בנוסף לחיסון בנות.

הוועדה המייעצת על טיפולים חיסוניים קבעה ברוב קולות כי יש לחסן גם בנים בגילאי 11-12 כנגד וירוס הפפילומה. עד כה החיסון הומלץ לילדות בנות 11-12. 
עדכון ההנחיות לגבי חיסון כנגד נגיף הפפילומה נעשה לצורך מניעת תפוצת הוירוס ותחלואה סרטנית נלווית גם בקרב גברים וכן לשם הפחתת התחלואה הסרטנית הנגרמת מהוירוס בקרב האוכלוסיה הכללית ובפרט אוכלוסיית הנשים הסובלת מהנגיף.  
נוסף על כך, המלצות הוועדה הורחבו גם לחיסון גברים בגילאי 13- עד 21 שלא חוסנו וכן לגברים עד גיל 26 שלא חוסנו או לקו באחד הוירוסים המדוברים.

ההמלצה להתחסן בגיל צעיר ככל הניתן מיועדת לאפשר לגוף להפיק נוגדנים ברמה אופטימלית (התחרשת בגילאים אלה) וכן ליצור תנגודת חיסונית כנגד הנגיף לפני שהצעירים והצעירות מתחילים לקיים מגע מיני.
וירוס הפפילומה מופץ באמצעות מגע מיני אוראלי, אנאלי או וגינלי והוא גורם ליבלות על איברי המין. הוירוס אחראי להתפתחות סרטן בחלל הראש והצוואר בקרב גברים ונשים, ובמיוחד לסרטן צוואר הרחם אצל נשים. כמו כן גורם הוירוס להתפתחות של מחלות סרטן לא שכיחות כמו סרטן בחלל הפה והלוע ובפי הטבעת, במיוחד כאמור בשל קיום מגע מיני לא מוגן במין אוראלי או אנאלי.

באוכלוסיית הגייז (הומוסקסואלים) נמצאה השפעה של הוירוס על תחלואה רבה יותר והוא מעלה את הסיכון ליבלות באיברי המין ובפי הטבעת או להידבקות בחלל הפה בעקבות מגע אוראלי, באופן המגביר את הסיכון לסרטן במקומות אלה בשיעור גבוה יותר.

חברה הוועדה סבורים שחיסון בנים יסייע בהפחתת התחלואה הכללית בנגיף והפחתת מקרי הסרטן ולפיכך ההחלטה הינה חשובה ביותר. 

דילוג לתוכן