ארה"ב רומזת: קונספירציה סינית לגבי נגיף הקורונה

גורמי ממשל בארה"ב: קורונה לא שימש כנשק ביולוגי אלא על מנת להוכיח במעבדה יכולות ביולוגיות של הממש הסיני להתמודד עם וירוסים

דקל שחף

עודכן בתאריך

נגיף קורונה
ארה

לאחר התפרצות הנגיף, כבהתפרצות מגפות הסארס, שפעת החזירים והאבולה, פרץ גל האשמות, פייק ניוז, קונספירציות, עלילות כזב, האשמות שווא ודיסאינפורמציה. בין היתר הואשם הממשל הסיני או גורמים נוספים ברחבי העולם במגוון תיאוריות קשר וקונספירציות לפיהם הנגיף הסיני הינו נשק ביולוגי. לכל הפחות, טענו מפיצי תיאוריות הקשר, מדובר בנגיף שיצא מכלל שליטה. מקורו, כך נטען במעבדה ביולוגית של הממשל הסיני בעיר ווהאן.

החשש האמריקאי: התפרצות הנגיף בגלל רשלנות סינית

שלל תיאוריות הקשר והמזימות, הקונספירציות וההאשמות לגבי קורונה נדחו על ידי הממשל הסיני. בנוסף לכך, מדענים מצאו כי הרצפים הגנטיים של הנגיף כפי שעולה מסדרת מחקרים גנטיים, מראים כי אין בו טביעת אצבע של הנדסה גנטית אנושית.

כעת מגיעות רמיזות מצד גורמי ממשך שונים באופן שמעלה מחדש את ההאשמה והפעם מפי גורמים בבית הלבן. מדיווחים תקשורתיים ובראשם פוקס ניוז לדוגמה עולה כי בממשל האמריקאי קיימת ביקורת חריפה על סין ודרישה לגלות את המידע הנוגע לרקע התפרצות נגיף הקורונה הסיני. גורמי ממשל מסרו לתקשורת כי החשד הוא שעובד במעבדה בווהאן נדבק מעטלף שנשא את הנגיף.

טענת הקונספירציה המושמעת היא שמדובר בנגיף שהיה במעבדות הסיניות לא כנשק ביולוגי אלא כאמצעי להוכיח את יכולותיה של סין. כלומר בידיה של סין נגיפים המצויים במעבדות והיא עושה ניסויים בבעלי חיים הנושאים את הנגיף כדי להוכיח את יכולותיה בתחום השליטה במחלות. על פי טענות שהושמעו על ידי גורמי הממשל האמריקאי לכאורה, הנגיף אינו נשק ביולוגי כי אם נגיף שיצא מכלל שליטה עקב הידבקות של עובד מהמעבדות. זאת ככל הנראה כאמור לאחר שננשך או נשרט על ידי עטלף או בעל חיים שנשא את הנגיף במעבדה.

קורונה לא שימש כנשק ביולוגי אלא כהוכחת יכולות סיניות

על פי הטענה ההדבקה של האוכלוסייה בקורונה לא היתה מכוונת כנשק ביולוגי שיופץ ויפגע באוכלוסיות רחבות או באוכלוסית העולם אלא בטעות. על פי הטענה כאמור הנגיף נמצא בפונדקאי במעבדות כדי לבצע ניסויי בו המוכיחים את יכולת הממשל הסיני בתחום הביולוגי.

חיזוק לדבריהם בדבר תיאורית הקשר ניתן למצוא לכאורה בממצאים שפורסמו בהתבסס על מסמכים סיניים ממשלתיים רשמיים. על פי הממצאים סין ידעה על התפשטות הנגיף כבר בימים הראשונים לאחר ההדבקה ובכל זאת לא נקטה שום צעד כדי למנוע את התפשטות הנגיף. זאת ועוד, העיר ווהאן אף אירחה אירועים המוניים בתוך ששת הימים שלאחר ההדבקה הראשונה. בכך גרמה להמשך ההדבקה בנגיף של אלפי אנשים בעיר ווהאן. הנשיא טראמפ ציין כי ארצות הברית בודקת את הסוגיה. מייק פומפיאו, מזכיר המדינה ציין כי סין צריכה לחשוף את מה שבאמת ארע  לגבי התפרצות הקורונה.

פייז ניוז או טענה לגיטימית

תיאוריות הקונספירציה לא גוועות והן חוזרות וצצות. השאלה הנשאלת היא מה הרקע להפצת אותן טענות או פייק ניוז לטענת מבקרי ממשל טראמפ. יש הסבורים כי הולכות ומצטברות עדויות לכך שמדובר בדליפת קורונה ממעבדה בטעות ויש הגורסים כי מדובר בהאשמה חסרת בסיס. הללו טוענים כי תיאורית הקשר החדשה נובעת מהצורך של ממשל טראמפ להסית את האש המושמעת כלפיו על רקע הטיפול הלא מוצלח במשבר מגפת הקורונה בארצות הברית אלא מגרש זר – אל הממשל הסיני. על רקע זה, טוענים מבקריו יש להבין את ההאשמה החדשה ואת ביקורתו הגלויה כלפי ארגון הבריאות העולמי ורצונו לקצץ מתמיכתו בארגון הבריאות העולמי WHO.

 

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן