אשך טמיר וסיכון לסרטן האשכים

ממצאי מחקר חדש מגלים: ילדים הסובלים מאשך טמיר מצויים בסיכון של פי 3 ללקות בסרטן האשכים

תופעת אשך טמיר היא מצב בו אחד האשכים או שני האשכים לא נמצאים בשק האשכים. ממצאי מחקרים בעבר העלו כי מצב זה קשור לסבירות מוגברת ללקות בסרטן האשכים אולם העדויות המחקריות מעידות על שוני ברמות הסיכון עליהן דווח. ממצאי מחקר חדד מטא-אנליטי מתאר ממצאים חדשים בתחום באשר לרמת הסיכון של ילדים הסובלים מתופעת אשך טמיר ללקות בסרטן האשכים.

לשם ביצוע מחקרם בחנו החוקרים ממצאים מחקריים אודות הסובלים מאשך טמיר וסרטן האשכים החל משנת 1980 ועד שנת 2010. תשעה מחקרים ושלושה מדגמים נבחרו על ידי החוקרים והללו כללו 2281 מקרים וכן מעל 4800 נבדקי קבוצת ביקורת. זאת מקרב מדגמים של מעל 2.177 מליון ילדים מהם 345 ילדים עם סרטן אשכים.

ניתוח הממצאים העלה כי בהשוואה לילדים ללא אשך טמיר, הילדים שסבלו מתופעת אשך טמיר היו בסיכון מוגבר ללקות סרטן האשכים בשיעור של פי 2.9 . על פי החוקרים, נמצאה הטרוגניות גבוהה בין המחקרים ונמצאה אינדיקציה חזקה לסיכון זה ללקות בסרטן האשכים במיוחד בקרב קבוצות נבדקים לבנים.

ממצאי המחקר ראו אור בכתב העת Archives of Disease in childhood. המחקר נערך על ידי חוקרים מבית הספר לרפואה באוניברסיטת גלזגו באנגליה , מהמחלקה לכלכלה והערכת רפואה טכנולוגית במכון לרפואה ורווחה באוניברסיטת גלזגו ומהמחלקה לניאונטולוגיה ומהמחלקה לכירורגיית ילדים בבית החולים המלכותי לילדים בגלזגו, אנגליה.