אשפוזים עקב שימוש בקומדין ופלוויקס

מקרי אשפוז רבים נגרמים עקב שימוש בתרופות קומדין ופלוויקס. דרכים טבעיות להימנעות מתופעות הלוואי.

ד"ר מרדכי הוכברג

עודכן בתאריך

רפואה משלימהגיל הזהב
תרופות נגד דיכאון. מקור: ויקיפדיה ברישיון CC3-by-sa. צילום: Tom Varco

חוקרים : מרבית מקרי אשפוזי חירום נגרמים עקב שימוש בתרופות קומדין ופלוויקס

לפי דיווח שפורסם בגיליון נובמבר 2011 של הז'ורנאל המקצועי מבין חשובים ביותר של הרפואה הקונוונציונאלית, New England Journal of Medicine, צריכת יתר על-ידי בני הגיל המבוגר של התרופות קומדין ופלוויקס, גורמת למרבית אשפוזי חירום אצל בני גילאים אלו. התרופות ניתנות לשם המסת קרישי דם ומניעת אירוע מוחי. רופאים רושמים תרופות אלו כדי למנוע אירוע מוחי חסימתי, או אחרי שכבר קרה אירוע כזה. מה שהם לא מדווחים באופן מספק לגביו לחולים זה על תופעות הלוואי הרציניות ביותר האפשריות מתרופות אלו. תופעות הלוואי כוללות שטף דם מוחי, כיבי קיבה, כאבי שרירים, כאבי ראש, סחרחורות, כשל כלייתי ומחלות רבות נוספות.

אמצעים טבעיים

כדי להגן על האדם מפני היוצרות קרישי דם, יש דרכים אחרות, טבעיות. אבל, חשוב לדעת שאסור לשלב טיפול תרופתי מקובל עם מוצרי הטבע מדללי הדם כדי שלא לגרום נזק מוחי של שטף דם במוח, שהוא הרבה יותר מסוכן מאשר חסימת עורק במוח. התכשירים הטבעיים הם אלו:
נאטוקינאז. זהו תכשיר אנזימטי המופק מגבינת נאטו שעשויה מסויה מותססת. בתהליך התסיסה של ייצור נאטו, נוצר אנזים שמפרק כל חלבון מת שיש בגוף. חלבונים מתים, בתוספת חומרים נוספים, הם אלו המרכיבים את הסתמים בגוף. יש בארץ התנסות מוצלחת עם נאטוקינאז – הוא עזר לאנשים רבים להם היו סתימות בכלי דם ברגליים, בעורקי הצוואר ועוד.
תכשיר שני הוא סראפפטאז. תכשיר זה נוצר על-ידי הגולם של תולעת המשי, הוא מאפשר פירוק של קורי המשי שהם חלבון חזק ביותר, וכך פרפר המשי יכול לצאת מן הפקעת.
יש מספר תבלינים שעוזרים, גם נגד דלקות וגם נגד יצירת פלאקים. אחד מהם הוא התבלין כורכום. אבל, כדי שהוא יפעל, יש לאוכלו עם כמות מה של פלפל שחור. כך, משתחררת כמות גבוהה יותר פי 20 של כורכומין המצוי בכורכום, והוא החומר הפעיל שלו.

תכשיר נוסף הוא הברומלין המצוי בפירות אננס. גם הוא אנזים מפרק חלבון. הוא נוגד דלקות, כאבים וקשיות שרירים הנגרמת לחולי דלקת מפרקים שיגרונתית. זהו גם אנזים שעוזר לעיכול חלבונים והוא מפחית היוצרות של חומצת שתן הגורמת למחלת גאוט ולאבני כליה מסוג מסוים.
זנגביל, הוא התבלין המוביל בהודו. הוא מפחית מצבים דלקתיים במפרקים ובשרירים, עוזר לעיכול ומחזק את המערכת החיסונית.
שום הוא תבלין מועדף על-ידי אנשים רבים. יש לו יכולות נוגדות דלקות, ונוגדות חיידקים, פיטריות ווירוסים. יש גם תכשירי שום נטולי ריח.
מים, כשהם טובים, בלי כלור, בלי פלואוריד ובלי עודף חנקות הם אחד ממדללי הדם היותר חשובים. מומלץ לאדם שמשקלו כ-70 ק"ג הנמצא בסיכון ליצירת קרישי דם, אם אין הוא אוכל מספיק ירקות ופירות עסיסיים, לשתות עד 2.5 ליטרים מים ביום. ברור שמי שחי ועובד במקום חם, חייב לשתות הרבה יותר. ומעבר לכל, כיום ידוע שרק ויטמין D הנוצר בעור מחשיפה לשמש, הוא ההגנה היותר טובה מלכתחילה לבל ייוצרו פלאקים בגוף. נושא זה נסקר בעיתוננו בחוברת 84, יש עוד מאמרים רבים על החשיבות של ויטמין D בחוברות אחרות שלנו.

מקורות
Bye bye Coumadin, so long Plavix – Say hello to five natural blood thinners that protect against strokes and blood clots
NaturalNews. Wednesday, April 04, 2012 by: JB Bardot
See all articles by this authorhttp://www.naturalnews.com/035465_blood_thinners_alternatives_Coumadin.html#ixzz1r4O4JIvh
University of Maryland Medical Center: Turmeric
http://www.umm.edu/altmed/articles/turmeric-000277.htm
Natural Blood Thinners: Foods that Naturally Thin the Blood
http://www.ctds.info/natthinners.html
Herbs 2000: Bromelain
http://www.herbs2000.com/h_menu/bromelain.htm
Ray Sahelian, M.D.: Bromelain
http://www.raysahelian.com/bromelain.html
VitaminStuff.com: Ginger
http://www.vitaminstuff.com/herbs-ginger.html
University of Maryland Medical Center: Ginger
http://www.umm.edu/altmed/articles/ginger-000246.htm
Kansas State Research and Extension: Herbs — Garlic
http://university.uog.edu/cals/people/PUBS/Garlic/MF2380.p
http://www.naturalnews.com/035465_blood_thinners_alternatives_Coumadin.html#ixzz1r4gCJYfW

* האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד"ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת "תזונה פלוס". לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466

דילוג לתוכן