האתגר והסיכוי בפיתוח תרכיבי חיסון חדשניים

הרצאתה של פרופסור רות ארנון בנושא הסיכויים והאתגרים בפיתוח תרכיבי חיסון חדשניים, במסגרת הרצאת קציר השמינית במכון דוידסון לחינוך מדעי שבמכון וייצמן.

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות המשפחה
תאים סרטניים. מקור: ויקיפדיה. ברשיון cc3-sa-by מאת: Jolu, RAK

הרצאה על-שם פרופ' אפרים קציר בנושא האתגר והפוטנציאל הטמון בפיתוח רכיבי חיסונים חדשניים

בתאריך ה-12 בפברואר 2012 תועבר בשידור ישיר הרצאתה של הפרופסור רות ארנון, המשמשת כנשיאה של האקדמיה הישראלית למדעים, "האתגר והסיכוי בפיתוח תרכיבי חיסון חדשניים", במסגרת הפעילות השנתית המתקיימת זה הפעם השמינית לזכרו של הפרופסור אפרים קציר.

בהרצאה תדון הפרופסור ארנון בחיסונים כיום, שימושיהם, הסיכויים המבטיחים שלהם לחולל שינוי בהתמודדות עם מחלות חדשות ומחלות מתחדשות כמו שפעת ולטיפול במחלות קיימות כמו סרטן.

תקציר ההרצאה: חיסונים הניתנים כיום מבוססים על הגורם החיידקי או הנגיפי המוחדר לגוף באמצעות החיסון במצב שאותו נגיף או חיידק מת או מוחלש מאד, כך שהוא לא גורם למחלה עצמה אלא מעודד תגובה חיסונית שמכינה את הגוף בעוצמה נמוכה, ללא תסמיני המחלה המלאים. שימוש ברכיבים אלה מיועדים למנוע את המחלות השונות והם אכן סייעו באמצעות שימוש בחיסונים לרפואה הציבורית למגר מחלות קטלניות כמו שיתוק ילדים- פוליו או אבעבועות שחורות או שיתוק ילדים.
בחזית המחקר היישומי מצויים אתגרים שבראשם התמודדות עם מחלות חדשות או מתחדשות, ובהן פיתוח רכיבי חיסון כנגד מחלות כמו שחפת או נגיף האיידס. אתגר נוסף למדענים בתחום החיסונים מתמקד בפיתוח חיסונים אוניברסליים שיגנו על גופנו ממספר גדול של זני וירוס כמו השפעתף אשר עובר מוטציות באופן תכוף (ולכן כיום מצריך חיסון חדש כל שנה) . ההרצאה תעסוק גם באתגר נוסף של פיתוח תרכיבים מרפאים, שיסייעו לטיפול במחלות שכבר הופיעו כמו מחלות אוטואימומניות או סרטן.

הרצאת קציר השמינית תערך ללא תשלום (בהרשמה מראש) באולם ויקס במכון וייצמן למדע ברחובות, בתמיכתם של הד"ר גיל אומן ומרטה דרלינג מארצות הברית . ההרצאה תשודר במועד זה בשידור ישיר באתר האינטרנט של מכון דוידסון לחינוך מדעי לציבור הרחב וכן תשודר במישרין לבתי ספר ברחבי הארץ.

לפרטים נוספים והרשמה ללא תשלום להרצאה, ניתן לבקר באתר מכון דוידסון לחינוך מדעי שבמכון ויצמן למדע ברחובות : http://davidson.weizmann.ac.il/katzir

דילוג לתוכן