אתה המושך בחוטים וויין דייר

שם הספר: אתה המושך בחוטים”

מחבר הספר : וויין וו דייר

סוג כריכה: 264

מספר עמודים : רכה

הוצאת ספרים: ביתן הוצאה לאור

תחום: קורבן, הפילוסופיה של האנטי קורבן, וויין דייר, ויין דיר, חופש, התנסות, אומץ, התמקדות בעבר, השוואות, בדידות, השוואה לאחרים, יעילות, להוכיח את עצמי, אומללות ואמפטיה, טומני מלכודות, התמסרות, שעבוד לחפצים, הערכת מציאות וראיית המציאות, שיפוט, התנסויות, עשייה, מצוקה, יצירתיות, קורבנות.

תקציר: בספרו “אתה המושך בחוטים” מתאר ויין וו. דייר את הפילוסופיה של “האנטי קורבן” – כיצד לעמוד על שלך בחיים, לשמור על דרכך, להמנע מכבלים שמשיתים אליך אנשים אחרים, והתמודדות עם החיים בהקשר החברתי המקובל של אומללות, פחדים, ציפיות, השוואות, עמדות של חולשה, כוח, שעבוד לאובייקטים ועוד.

“רבים מאיתנו, אנשים נורמאליים לכל דבר, מגבילים את עצמם בכל מיני מעצורים נפשיים, ונופלים קורבן למערכות שונות של אמונות. אנו מגבילים את עצמנו בחיפושים אחר תחושה של ביטחון ואיננו מעלים כלל על דעתנו באיזו קלות מצליחים אנשים אחרים להוסיף ולהגביל אותנו, בהשתמשם במגבלות שלנו נגדנו… ספר זה מוקדש לאותם אנשים המבקשים להיות אחראים לגמרי לחייהם, כולל כל המחפשים את עצמם, המתמרדים וה”פילים המריעים” שבעולם… לאותם אנשים שלא ימהרו ללכת בדרך שאנשים אחרים מתווים להם.” פותח המחבר וויין וו. דייר את ספרו “אתה המושך בחוטים” ומסביר בקצרה את השקפתו המגוללת בספר לפיה “כדי לחיות נכון בדרך שאתה בוחר בה, תצטרך להיות מרדן במקצץ; נכון לעמוד על שלך… אינך חייב להיות מהפכן. כל מה שעליך להיות הוא בן אדם האומר לעולם ולכל מי שנמצא בו: ” אני עומד להיות אני עצמי ולהילחם בכל מי שינסה לעצור בעדי”.

בספרו עוסק ויין דייר בהתווית מסלול להפסקת התלות באחרים, להפחתת תחושת האומללות והקורבנות, להתנתקות ממערכת הציפיות והחששות מהאחרים, להפחתת ההתמסרות להתמכרות חומרית, למציאת השקט הנפשי והבנת המציאות, לאבחנה נכונה בין הערכות מציאות ובין המציאות כפי שהיא, שמירה על החיות והיצירתיות בכל מצב, מלחמה במצוקה, חשיבות ההחלטיות והדבקות במטרה, או בקצרה- הפיכה מקורבן למנצח.