באיזה חוג לבחור עבור הילד ?

הורות נבונה: איך לבחור חוג מתאים לילד שלכם ?

השתתפות של הילד או הילדה בחוגים היא חוויה מעשירה ומהנה המאפשרת לילד לפתח את הכישורים השכליים, הכישורים המוטוריים, לבצע פעילות ספורטיבית, לשפר את מיומנויותיו החברתיות, ליצור קשרים חברתיים וחשוב מכך- להנות ולבצע פעילויות פנאי לפי טעמו. לרשות ההורים קיים מבחר משמעותי של חוגים, קורסים, סדנאות והדרכות שבהן יכולים הילדים להשתתף. כיצד בוחרים חוג לילד בצורה נבונה ? 

ילד. מקור: ויקיפדיה ברשיון חופשי PD. צילום: Kucharek
ילד. מקור: ויקיפדיה ברשיון חופשי PD. צילום: Kucharek

1. ראשית חשוב להחליט עם הילד, על בסיס העדפותיו והיכרותכם עימו אילו תחומי עניין לחוגים מענינים אותו- החל מחוג בתחום המדע, חוגים הקשורים לתנועה כמו ריקוד, חוגים שקשורים לפעילות גופנית כמו ספורט או חוגים הקשורים לצירה או אומנות כמו חוקרי מחול, תיאטרון או חוגי מוזיקה או חוג ציור.

2. שנית חשוב לחשוף את הילד להתנסויות במספר רב ככל האפשר של חוויות על מנת לדעת אילו תחומים מענינים אותו ובתוך התחום הנבחר אילו תת ענפים מעניינים אותו כלומר אם הגענו למסקנה שהילד מעדיף חוגים ספורטיביים על פני חוגי אומנות ויצירה הרי שמוטב לחשוף אותו למספר שיעורי דגומה או לבדוק איתו מה המשיכה שלו- חוג כדורגל , חוג כדורסל או חוג קרטה.

3. החליטו על בסיס היכרות עם הילד, שיתוף שלו בהתלבטות וייעוץ עם גורמים מומחים איזו סוג של פעילות חברתית בחוג מתאימה לו ביותר- האם הילד מעדיך פעילות יחידני או קבוצתית- ולפי זה החליטו למשל האם לבחור בחוג ציור שהוא יותר יחידני או בחוג כדורגל שמעניק התנסו קבוצתית.